Rhesusfaktor

hjemmelaget

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Jeg bare lurte på om det er flere som er rhesus minus her, og evt som har fått flere barn? Jeg har hatt en abort og et fullgått svangerskap og fikk sprøyte med antistoffer etter begge, men kjenner at jeg nok alltid vil ha en viss uro knyttet til akkurat dette... Selv om jeg veldig godt vet at det sjelden er et problem med rhesusfaktor i dag, vil jeg bare vite hva slags erfaringer folk sitter med :p På både godt og vondt.

Jeg er rh minus. Fikk sprøyte for det etter jeg hadde fått snuppa. Har ikke hørt at det skal være mnd risiko så lenge en har fått den sprøyta.

Eg er òg rhesus minus og fekk sprøyte etter snuppa. Du treng ikkje vera redd. Du har fått sprøytene, og blodet ditt blir testa fleire gonger i svangerskapet. Ser dei spor av verdiar dei ikkje liker, får du medisin (så vidt eg har forstått). Sjølv er eg mest uroa fordi eg har skikkeleg sprøyteskrekk og må ta ekstra mange pga. dette :D

Jeg er også rh minus. Fått sprøyte etter begge fødslene, og det ble tatt kontrollprøve i svangerskapene. Så det er en ting jeg velger å ikke tenke på i det hele tatt

Back
Topp