Rhesus

Bebis2014

Blir kjent med forumet
Fått innkallelse til sykehuset for å få rhesusprofylakse da jeg er rhesus minus, og baby rh pos.

Flere som må dette? Blir det mer oppfølging senere for dere eller går det greit?

Jeg tok den for en uke siden :happy: Du skal ikke ha noe mer oppfølging, og vil få en lik sprøyte etter fødsel ☺️ Fikk den i stumpen og hadde gruet meg masse, men så merket jeg ikke at hun stakk :shy: Måtte jeg være på avdelingen i 20 min før jeg kunne dra hjem.

3F3E7C30-A204-46BA-94CE-5F7CFFDDEBC2.jpeg Her er skrivet jeg fikk på sykehuset ☺️

Eg skal ta den sprøyta i begynnelsen av mai.. Godt å lese at det ikkje gjorde noko særleg vondt, har sprøyteskrekk og kvir meg ein heil del!

Jeg tok den på onsdag. Ikke vondt , og venting pluss sprøyten tok til sammen 13 minutter.
De sier man fortsatt skal ta den en gang på nytt etter fødsel

Sist jeg var gravid var rutinen at det skulle gjøres etter fødsel. Så da fikk jeg sprøyte rett erter fødselen.

Skulle ønske det fantes en sprøyte for mine antistoffer også.

Fått innkallelse til sykehuset for å få rhesusprofylakse da jeg er rhesus minus, og baby rh pos.

Flere som må dette? Blir det mer oppfølging senere for dere eller går det greit?

Jeg er R- og tok blodprøve i uke 24, som det ble gjort noe feil med,så måtte ta en på nytt på mandag. Er 28+1 i dag og legekontoret Visste ikke om noe sprøyte, og 2 blodprøver har jeg måtte ta på nytt. Mi bestevenninne er jordmor og hun bekreftet at jeg måtte ha sprøyte,så får ringe inn og høre om de har fått svar på prøven til uka. Legen målte heller ikke symfysen i uke 24 da jeg var der, så nå blir det kun sv.kontroller hos jordmor fremover for føler ikke de vet helt hva de holder på med på legekontoret...

Venninna mi sa at man får sprøyte i uke 28 og etter fødsel, ikke noe mer oppfølging enn det.

Har ikke fått svar på prøven enda.. tok denne påskeuka og er nå uke 28+... så om jeg må ha den sprøyta bør jeg få svar snart[emoji4]

Purret på svar hos jordmor i dag og på slutten av dagen ringte hun med beskjed om at de prøvene hadde de gjort noe feil med på Ahus og dermed ikke sjekket blodtypen til babyen.. Så må ta prøven på nytt imorgen.. og nå er jeg 28+ uker..

Back
Topp