Hei, i dag var jeg på andre svangerskapskonsultasjon hos legen (16+1) og fikk vite at blodprøven fra første kontroll viste RhD negativ. Legen forklarte kjapt hva dette innebar (og veien videre), og jeg tolket det slik som at skulle noe gå galt, så går det verst utover meg. Litt makabert kanskje, men så lenge barnet har det bra er det det viktigste for meg. Det er sikkert mange som kan relatere til det.
Etter timen ble jeg dog sittende å lese om RhD negative gravide, og alt jeg leste gjorde meg bare kjempestresset for barnet, og selv om jeg har hatt muligheten til å ventilere og blitt roet ned av kjæresten, var jeg interessert i å høre med dere andre om noen har erfaring med dette? Gjerne dere som også har gått gravid flere ganger.
(Vi har satt opp en NIPT test for uke 24 for å sjekke barnets blodtype).
Etter timen ble jeg dog sittende å lese om RhD negative gravide, og alt jeg leste gjorde meg bare kjempestresset for barnet, og selv om jeg har hatt muligheten til å ventilere og blitt roet ned av kjæresten, var jeg interessert i å høre med dere andre om noen har erfaring med dette? Gjerne dere som også har gått gravid flere ganger.
(Vi har satt opp en NIPT test for uke 24 for å sjekke barnets blodtype).