Rhesus negativ

Kakashka

Flørter med forumet
Julibarna2024☀️
Flere her som har negativ RhD?
Fosteret ble påvist RhD negativt også, men legen skriver at jeg må ta immunisering likevel?
Noen som har en forklaring på hvorfor?
Har en fastlege som aldri er tilgjengelig og det tar et par uker å få svar på ting :smiley-ashamed004

Jeg er. Tok blodprøve for maaange uker siden, men ikke hørt noe mer etterpå, så regner med jeg ikke trenger? Skal til legen i slutten av mnd så får høre da :cool:

Jeg måtte ikke ta noe med de to første forresten, da de hadde samme blodtype som meg.

Jeg er RhD negativ. Samme er barn nr 2 og nr 4. Med nummer 1 og 3 måtte jeg ta sprøyter. Både i svangerskap og rett etter fødsel. Fikk beskjed om at det ikke er nødvendig denne gang. Nesten unødvendig at dem sjekker om du uansett må ta antistoffer da:whacky011

Flere her som har negativ RhD?
Fosteret ble påvist RhD negativt også, men legen skriver at jeg må ta immunisering likevel?
Noen som har en forklaring på hvorfor?
Har en fastlege som aldri er tilgjengelig og det tar et par uker å få svar på ting :smiley-ashamed004
Dette er feil info fra legen, du trenger ikke profylakse når barnet også er RhD negativt :)

Dette er feil info fra legen, du trenger ikke profylakse når barnet også er RhD negativt :)
Var hos jordmor i dag og hun var helt forvirret også. Mente at kanskje det var en sjanse for at det ikke var RhD negativt da siden legen skrev det? Men skulle bare vente på svar fra legen.

Var hos jordmor i dag og hun var helt forvirret også. Mente at kanskje det var en sjanse for at det ikke var RhD negativt da siden legen skrev det? Men skulle bare vente på svar fra legen.
Ja, da må det være grunnen i såfall. Men den skal jo helst tas uke 24. Håper du finner ut av det!

Last edited:
Fikk til svar at legen hadde skrevet feil og forsteret var RhD positivt. Så får skyndte meg nå etter helligdagene og få tatt den sprøyta :smiley-ashamed004

Back
Topp