Rhesus negativ

Oisann!

Flørter med forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Er det flere her som er rh- og fått vite at barnet er rh+?
Jeg har fått resept på en sprøyte jeg må hente på apotek og få satt hos fastlege, men den koster 700 kr. Jeg vet man og får samme sprøyte satt etter fødsel ved fødeavdelingen, og der koster den ingenting. Skal selvfølgelig ta den, men lurte på om noen andre her er rh neg og har måtte betale for den og.

Er det flere her som er rh- og fått vite at barnet er rh+?
Jeg har fått resept på en sprøyte jeg må hente på apotek og få satt hos fastlege, men den koster 700 kr. Jeg vet man og får samme sprøyte satt etter fødsel ved fødeavdelingen, og der koster den ingenting. Skal selvfølgelig ta den, men lurte på om noen andre her er rh neg og har måtte betale for den og.
Fikk den gratis på legekontoret :happy:

Jeg fikk velge om å ta den hos jordmor eller fastlege. Valgte hos fastlege og betalte ingenting. Men helsesekretær spurte først om jeg hadde frikort eller hentet sprøyten på apoteket. Sa bare at det er svangerskapsrelatert og ikke hadde fått resept på den. Slapp å betale :shy:

Jeg har også tatt den. Jeg satte den hos fastlegen, men jeg måtte ikke betale noe for den. De hadde den liggende på legekontoret og måtte ikke hente den på apoteket :happy:

Jeg fikk beskjed fra lege på helsenorge.no i dag om at hun hadde, skrevet ut resept, og jeg må bestille time selv for å få den satt i uke 28.

Jeg fikk beskjed fra lege på helsenorge.no i dag om at hun hadde, skrevet ut resept, og jeg må bestille time selv for å få den satt i uke 28.
Jøss, jeg slutter ikke å forundre meg over hvor ulikt ting blir gjort:oops:

Jøss, jeg slutter ikke å forundre meg over hvor ulikt ting blir gjort:oops:
Skal ringe dit på mandag og fortelle om alle dere andre som ikke har måtte hente den ut selv på apoteket og betalt i dyre dommer. Jeg mener det bør være likt for alle gravide i hele landet.

Hos meg bestilte de den inn til legekontoret, også kom jeg bare der for å få satt den når de hadde fått den inn! Tror ikke det er en utgift du skal ta

Skal ringe dit på mandag og fortelle om alle dere andre som ikke har måtte hente den ut selv på apoteket og betalt i dyre dommer. Jeg mener det bør være likt for alle gravide i hele landet.
Det synes jeg høres lurt ut :happy:

Kanskje litt sent, men jeg fikk den gratis hos JM. Du skal ikke måtte betale noe for svangerskapsrelaterte ting… bortsett fra selve glukosedrikken til den testen, den må de fleste betale for (selve drikken, ikke testen). Lykke til :happy:

Back
Topp