Rhesus negativ

Leab97

Flørter med forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Jeg er rhesus negativ, og måtte jo da ta blodprøve for å sjekke bebis. Fikk svar nå og legen skrev "rh-antistoffer er i orden, ingen antistoffer påvist"
Vil det da si att jeg ikke trenger sprøyte og att bebis også er rhesus negativ? :whacky011

Jeg er rhesus negativ, og måtte jo da ta blodprøve for å sjekke bebis. Fikk svar nå og legen skrev "rh-antistoffer er i orden, ingen antistoffer påvist"
Vil det da si att jeg ikke trenger sprøyte og att bebis også er rhesus negativ? :whacky011

Nei det betyr bare at du ikke har begynt å danne anti stoffer.
Hvis ikke barnet er rh- så må du fortsatt ta sprøyta

I mitt brev stod det nederst med liten skrift at foster er rhesus negativ. Så da behøver jeg ikke:)

Jeg er rh minus, og baby er positiv. Fikk skriv med info fra Ullevål, samt innkalling til time som beskrev at jeg måtte ta sprøyte. Så om du skal ta kommer beskjeden i posten :smiley-bounce012

Jeg får ikke vite før neste time hos jordmor om 3 uker. Så det blir spennende :p

Var hos legen idag, hun sa att siden jeg ikke hadde begynt å produsere antistoffer, så måtte jeg ikke ta spøryte før etter fødsel :) så det betyr vel at bebis er positiv

Er selv også rhesus negativ. Har to barn fra før og fikk sprøyte etter begge. Fikk imidlertid nettopp vite at jeg har noen antistoffer så nå blir det både sprøyte på meg i neste uke + ekstra time ved fødepoliklinikken. Noen andre som har erfaring med dette?

Er selv også rhesus negativ. Har to barn fra før og fikk sprøyte etter begge. Fikk imidlertid nettopp vite at jeg har noen antistoffer så nå blir det både sprøyte på meg i neste uke + ekstra time ved fødepoliklinikken. Noen andre som har erfaring med dette?
Vanlig med antistoffer når man er rh- og har født rh+ barn før. Antistoffene Kan blir «verre» jo høyere antall rh+ barn man har født. Antistoffene kan også komme av selve sprøyta man mottok etter fødsel (og i uke 28) hvis det ikke er så lenge siden forrige fødsel.
Fødte selv rh+ barn i 2018, gravid igjen med oppdaget antistoffer nå. Ekstra nøye sjekk med blodprøver i uke 28 + den antistoff sprøyta, de fant ingen videre forhøyede verdier så ingen ekstra oppfølging utenom den «vanlige» antistoff sprøyta igjen etter fødsel.

Back
Topp