Rhesus negativ

Magespiren

Elsker forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Junilykke 2022
Augustbarna2024
Oppdaget til min overraskelse at jeg er rhesus negativ. Noen andre her som er det?

Jepp, samme her :happy: Men er mitt 3 svangerskap så eg var klar over det. Er du bekymra over det?

Jeg er også det! Ante ikke hva det innebar da jeg fikk brev fra sykehuset der det stod at jeg er det. Ble veldig bekymret av å google det, fikk inntrykk av at det var stor risiko for fosteret. Men jeg tok det med til jordmor og fikk mer forklaring på hva det innebar, og ble veldig beroliget :) Man må vel kun ha en sprøyte etter fødsel, og følges opp med blodprøver for å sjekke hva som er fosterets blodtype slik jeg forstod det.

Sniker fra juli :) Det har egentkig bare noe å si hvis far er positiv! her er det fjerde graviditet, jeg neg og far pos, første var positiv også så jeg fikk sprøyte i siste liten etter fødsel! de neste to var negative som meg og det var null stress. Tror liklesøs også er neg :) venter på svar fra bp som blir tatt uke 24, hvis hun er positiv må jeg ha sprøyte

Jeg er også det,men er min 6 graviditet (har 2 barn),så jeg er ikke bekymret,har ikke hatt noen utfordringer med det :)

Jeg er ikke bekymret, mer usikker egentlig, da jeg ikke har fått noe særlig informasjon om det. Er nok mer usikker på om det faktisk er korrekt da ingen andre i familien min er det :p (ja er 100% sikker på at de er familien min altså, men tvillingen min vet ikke sin blodtype så kanskje det er korrekt). Syntes vell egentlig bare det var rart :woot:

Jeg er også rh negativ. Vært gjennom to graviditeter hvor barna er pluss. Var litt stress i sist svangerskap, var snakk om blodoverføring til fosteret om antistoffene ville fortsette å stige. Men heldigvis stagnerte det mot slutten. Er veldig spent på hvilken blodtype minien i magen har.

Jeg er ikke bekymret, mer usikker egentlig, da jeg ikke har fått noe særlig informasjon om det. Er nok mer usikker på om det faktisk er korrekt da ingen andre i familien min er det :p (ja er 100% sikker på at de er familien min altså, men tvillingen min vet ikke sin blodtype så kanskje det er korrekt). Syntes vell egentlig bare det var rart :woot:

Da er nok moren og faren din rhesus pluss med ett gen som er pluss og én minus, og så har du fått minustegnet fra begge. Samme gjelder meg, er den eneste med rhesus minus i familien. Mannen min tror heldigvis at han er O-, og at det derfor ikke vil ha noe å si. Flaks valg av mann. Haha ☺️

Back
Topp