Rhesus-negativ

Bollo

Blir kjent med forumet
Hei alle sammen [emoji846] Får hive meg på et innlegg jeg også, som ny i forumet[emoji4] Jeg var på en tidlig kontroll hos lege i dag (ca 9 uker). Etterfulgt av en TUL, som var kjempe koselig. Fikk ikke sett så mye da, bare at det var en liten ert der inne, med et herlig hjerte som slo[emoji173]️

Lurer på om noen av dere er rhesus-negativ og evt om noen vet hvilken ekstra oppfølging man får?
(Jeg spurte selvfølgelig legen min om det, han var usikker og skulle sende en henvisning til sykehuset.)

Sniker fra desember :) jeg fikk vite da jeg gikk med frøkna at jeg er rhesus negativ. Så jeg skal inn og ta blodprøve av meg og baby (hvordan de gjør det aner jeg ikke) i uke 24. Så hvis baby er positiv skal jeg på sykehuset og få en sprøyte :)
Det er foreløpig det jeg vet ;)

Sniker fra desember :) jeg fikk vite da jeg gikk med frøkna at jeg er rhesus negativ. Så jeg skal inn og ta blodprøve av meg og baby (hvordan de gjør det aner jeg ikke) i uke 24. Så hvis baby er positiv skal jeg på sykehuset og få en sprøyte :)
Det er foreløpig det jeg vet ;)

Tusen takk for svar[emoji4] Trodde gjerne man fikk ekstra oppfølging i tillegg til blodprøver som du forteller.
Det er enda lenge til uke 24 her, så jeg får vel tilsendt time før den tid:)

Tusen takk for svar[emoji4] Trodde gjerne man fikk ekstra oppfølging i tillegg til blodprøver som du forteller.
Det er enda lenge til uke 24 her, så jeg får vel tilsendt time før den tid:)
Jeg tenkte jeg skulle ringe legekontor og høre ang blodprøver, om de tar de der. Jeg vet at jeg evnt må inn på sykehuset for sprøyta, men usikker med blodprøvene :) disse tingene har forandret seg siden jeg fikk datteren min i 2016. Da testet de henne når hun var kommet ut, og så fikk jeg sprøyte noen timer etter fødsel :) men kan føye til hva jeg får vite her hos oss hvertfall?:)

Jeg tenkte jeg skulle ringe legekontor og høre ang blodprøver, om de tar de der. Jeg vet at jeg evnt må inn på sykehuset for sprøyta, men usikker med blodprøvene :) disse tingene har forandret seg siden jeg fikk datteren min i 2016. Da testet de henne når hun var kommet ut, og så fikk jeg sprøyte noen timer etter fødsel :) men kan føye til hva jeg får vite her hos oss hvertfall?:)

Ja det er som du sier noe nytt de har startet med, for jeg kjente ikke til det, men så er det 8 og 11 år siden jeg var gravid sist[emoji85] I følge fastlegen min fikk de nye rutiner nylig, men som sagt var han veldig usikker. Jeg tror ikke det er så veldig vanlig å være rhesus-negativ, jeg kjenner i hvert fall ikke til noen i min omgangskrets.
Supert hvis du kan oppdatere om du får vite noe mer, så kan jeg gjøre det samme[emoji4]

Hei! Jeg er også reshus negativ. Fikk sprøyte i uke 28 med førstemann da jeg hadde dannet antistoffer. Fikk også sprøyte etter fødselen. Blir nok det samme denne gangen. Ikke noe jeg er bekymret for, gikk veldig greit sist - og har en flott lege som følger godt opp (kanskje det viktigste).

Hei! Jeg er også reshus negativ. Fikk sprøyte i uke 28 med førstemann da jeg hadde dannet antistoffer. Fikk også sprøyte etter fødselen. Blir nok det samme denne gangen. Ikke noe jeg er bekymret for, gikk veldig greit sist - og har en flott lege som følger godt opp (kanskje det viktigste).

Ja er viktig og ha en flink lege[emoji4] Jeg er heller ikke bekymret, men jeg fikk ikke noe sprøyte etter fødselen sist og da var sønnen min rhesus-positiv.
Så vidt jeg har skjønt, kan det da skape problemer i neste svangerskap.

Hei. Jeg er også reshus negativ, og det eneste jeg gjorde sist var å ta blodprøver for å sjekke om jeg hadde dannet antistoffer. Husker ikke helt hvor ofte, men noen ganger ila av svangerskapet var det. Også fikk jeg ei sprøyte etter fødsel da snuppa viste seg å være positiv.

Back
Topp