Rhesus negativ

Mikii

Flørter med forumet
Idag var jeg på svangerskapskontroll og etter kontrollen ringte legen. Hun hadde sett jeg hadde blodtype rhesus negativ. Ante ikke hva det betydde, men etter en samtale med min legevenninne betyr det at kroppen min kan danne antistoffer mot babyen som mest sannsynlig er rhesus positiv. Og da vil kroppen min gjøre alt den kan å frastøte seg fosteret..om jeg firsto ddt riktig - kort fortalt.
Så jeg må ta blodprøve om jeg har dannet antistoffer eller ikke. Men dette kunne jeg ta på neste kontroll, om 4 uke. Og siden dette er min 3 graviditet (2 aborter) er sjansen større at det vil skje..
Dette var en kjedelig beskjed å få, og så reiser jeg på 3 ukers ferie imorgen. :( blir sikkert kun å tenke på dette:(
Er det noen her som også er rhesus negativ?

Sniker fra oktober...

Jeg er rhesus negativ, og dette er mitt tredje sv.skap. Aldri vært noe problemer - hverken under sv.skap eller ved fødsel. Man må ta ekstra blodprøve i uke 32 og 36 for kontroll :)
Siden mine barn har vært rhesus positive har jeg fått sprøyte etter fødsel for å hindre utvikling av antistoff i senere sv.skap..

Håper det går like greit for deg :)

Sniker fra oktober...

Jeg er rhesus negativ, og dette er mitt tredje sv.skap. Aldri vært noe problemer - hverken under sv.skap eller ved fødsel. Man må ta ekstra blodprøve i uke 32 og 36 for kontroll :)
Siden mine barn har vært rhesus positive har jeg fått sprøyte etter fødsel for å hindre utvikling av antistoff i senere sv.skap..

Åå, det var godt å høre. Hørtes så voldsomt ut liksom, fikk det jo helt dårlig her hjemme!! Satser på det går like godt for meg som for deg :) :)

Sniker fra oktober...

Åå, det var godt å høre. Hørtes så voldsomt ut liksom, fikk det jo helt dårlig her hjemme!! Satser på det går like godt for meg som for deg :) :)

Svigersøsteren min er rh+, hun får nå sitt tredje barn, og beskriver det på samme måte som FruG over her. Jeg tror det er overveiende sannsynlighet for at det skal gå bra for deg også :) men skjønner godt det er ubehagelig når du ikke vet helt hva dette medfører akkurat for deg! Lykke til :)

Jeg har det å. Fikk første barn nå i april. Merket ikke noe mer enn en ekstra blodprøve:)

Jeg er rh negativ og venter mitt 3 barn. Det har ingen betydning annet enn at vi må ta noen fler blodprøver, og hvis barnefar/barnet er rh positiv må du ta en sprøyte rett etter fødsel. Nå er både jeg og mannen min rh neg og derfor også barna våre det så den sprøyta slipper jeg :-)

Jeg har det også:) mitt 3dje svangerskap å har aldri vært noe problem:):)

O rh- her og eneste er at jeg tar to ekstra blodprøver i svangerskapet, i uke 32 og 36. :-) Faren er også rh- så det er ikke noe farlig for oss.

Ikke tenk på det. ♡

Back
Topp