Mikii
Flørter med forumet
Idag var jeg på svangerskapskontroll og etter kontrollen ringte legen. Hun hadde sett jeg hadde blodtype rhesus negativ. Ante ikke hva det betydde, men etter en samtale med min legevenninne betyr det at kroppen min kan danne antistoffer mot babyen som mest sannsynlig er rhesus positiv. Og da vil kroppen min gjøre alt den kan å frastøte seg fosteret..om jeg firsto ddt riktig - kort fortalt.
Så jeg må ta blodprøve om jeg har dannet antistoffer eller ikke. Men dette kunne jeg ta på neste kontroll, om 4 uke. Og siden dette er min 3 graviditet (2 aborter) er sjansen større at det vil skje..
Dette var en kjedelig beskjed å få, og så reiser jeg på 3 ukers ferie imorgen. blir sikkert kun å tenke på dette
Er det noen her som også er rhesus negativ?
Så jeg må ta blodprøve om jeg har dannet antistoffer eller ikke. Men dette kunne jeg ta på neste kontroll, om 4 uke. Og siden dette er min 3 graviditet (2 aborter) er sjansen større at det vil skje..
Dette var en kjedelig beskjed å få, og så reiser jeg på 3 ukers ferie imorgen. blir sikkert kun å tenke på dette
Er det noen her som også er rhesus negativ?