Rhesus negativ

Talia3

Elsker forumet
Mailykke <3
Vil oppfølgingen av meg som rhesus negativ bli den samme i mitt andre svangerskap, som i mitt første? Altså blodprøver ved visse ukes mellomrom. Noen med erfaringer?

Jeg er også rhesus negativ. Hvor ofte må man ta blodprøver for dette? Og når må man "starte?"?

Jeg er også rhesus negativ, fikk vite det da jeg ble innlagt på sykehuset for exu`en. Så har ikke peiling hvor mye ekstra oppfølging man får!? er det sånn at de kan finne ut tidlig om babyen er RS positiv?

Jeg mener d er 2 ekstra blodprøver mot slutten av svangerskapet. Så sjekker de barnets blod me en gang du har født, for er barnet positivt får du en sprøyte så du ikke skal danne antistoffer mot neste barn igjen..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

trodde man fikk sprøyte uansett jeg? Jeg fikk vertfall sprøyte da jeg lå på sykehuset, bare sånn i tillfelle, jeg var jo ikke komt lenger enn 9 +1, og fosteret lå jo på utsiden av livmora, så den var jo sikkert ikke skikkelig utvikla engang..

Samme oppfølging ja. Blodprøver i uke 32 og 36 mener jeg å huske. Jeg har fått sprøyte etter begge fødslene, men ikke etter SA i februar da jeg var 8 uker på vei, det var så tidlig at det ikke behøvdes.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Jeg må nesten spørre... Hvorfor trenger dere egentlig tettere oppfølging?

Jeg er jo ikke her lengre,men jeg må følge med på denne... Jeg fikk ikke noe ekstra oppfølging med guttungen og jeg er rhesus negativ...
Burde jeg kanskje velge en donor med rhesus negativ neste gang da?

man må ta blodprøve i uke 12, 32 og 36. jeg er også rhesus negativ. så jeg skal inn 22 oktober til første blodprøve =)

Back
Topp