Rh negativ

mamsen;)

Forelsket i forumet
Mailykke <3
Hei. Jeg er A negativ,og hadde en MA i september i fjor, var da 17+4 på vei. fikk ikke noe sprøyte etterpå. mistet igjen nå i mars, da 9+3, så hjertet slå i uke 8, men stoppet da uka etter. fikk heller ingen sprøyte etter denne MAen. lurer derfor på om det kan ha noe å si i forhold til at jeg mistet nå sist, og om jeg burde oppsøke lege å få denne sprøyta før en ny graviditet?

På forhånd takk for svar..

Hei. Jeg er A negativ,og hadde en MA i september i fjor, var da 17+4 på vei. fikk ikke noe sprøyte etterpå. mistet igjen nå i mars, da 9+3, så hjertet slå i uke 8, men stoppet da uka etter. fikk heller ingen sprøyte etter denne MAen. lurer derfor på om det kan ha noe å si i forhold til at jeg mistet nå sist, og om jeg burde oppsøke lege å få denne sprøyta før en ny graviditet?

På forhånd takk for svar..

Jeg er negativ og siden sønnen min er positiv fikk jeg sprøyte noen timer etter fødselen.
Tror ikke det vil hjelpe deg å ta sprøyta så lenge etter. Poenget med den er at kroppen din skal tro at det allerede er antistoffer der, så den ikke skal produsere selv. Så nå er det vel for sent. Men jeg vet ikke om det er nødvendig ved MA, det må du høre med legen om, så kan han\hun evt bestille en blodprøve og sjekke om du har antistoffer i blodet.

Back
Topp