RH Negativ

Snickers_81

Glad i forumet
Noen som har erfaring med antistoffer ved blodtype Rh Negativ ?Vet dere hva de gjør når det er blitt dannet antistoffer ved rh negativ?

Jeg er rh negativ.. men fikk sånn sprøyte etter fødsel så det ikke skulle dannes antistoffer...

Så egentlig vet jeg ikke svaret på spm ditt da[8|]

Håper noen andre vet[:)]

Har ei venninne somm er i uke 33 nå, og hun er rh negativ og fått beskjed om at hun har dannet antistoffer. Så hun skal på sykehuset i morra, men bare fått beskjed om at det visst var veldig akutt, men ingenting mere. Sakkars hun er jo kjempe nervøs nå.

hmmm... skjønner hun er nervøs da ja..[&:]

Men heldigvis er hun jo så langt på vei at det er veldig store sjangse for at det går bra om de må ta keisersnitt/sette igang fødselen...[:)]

For det er vel noe med at hvis babyen er rh positiv, og hun har antistoffer, så jobber liksom antistoffene mot barnet..
Klønete forklart... [&:]

Her står det litt:[:)]
http://nhi.no/foreldre-og-barn/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/rhesus-testing-i-svangerskapet-2668.html

Skjønner hva du mener [:)]
Ja hun håper på at hvis det er så alvorlig at de tar han ut nå.

Uff da...Jeg er rh negativ, men det har ungene også blitt så jeg har ikke fått sprøyte eller noe for det..

Det kan tenkes at bebisen vil bli skiftet blod på etter fødsel hvis den får gulsott og ikke blir bra igjen av seg selv..for det var snakk om det på eldste da han hadde gulsott til de så at han hadde samme rh som meg då var lysbeh nok, og grunnen til så alvorlig gulsott var bare pga han var litt tidlig født (37+1)..

Ellers er det jo noe med at morens kropp kan begynne å frastøte seg fosteret og det kan gi problemer også ved et senere svangerskap..[:)]

takk jenter, dere er supre! 

Back
Topp