Rh negativ med Rh positiv foster

Skvirevippen

Forumet er livet
Marsboerne 20 18
Spør her inne også :)
Skal ta anti-d sprøyta i morgen (28+1), noen fler som har tatt den og veit om det er noe anna som skjer på timen? Står time til injeksjon, og dersom det kun er det så trenger jeg ikke dra med meg far [emoji14]

Tok på torsdag, og da var det kun en sprøyte i rumpeskinken. Ikke noe mer enn det. [emoji106]

Jeg dro også alene, så ikke noe poeng i at bf skulle ta seg fri fra jobb for et lite stikk [emoji23]

Jeg dro også alene, så ikke noe poeng i at bf skulle ta seg fri fra jobb for et lite stikk [emoji23]
Nei, far har forsåvidt fri i romjulen så han kunne ha vært med, men han har en date med snøskuffa i morgen så kan være greit å få unna den [emoji14]

Lokalsykehuset har ikke fødeavdeling, men tok oul der, legekontoret har lab så jeg kan få injeksjoner der, men enda er timen satt opp på sykehuset med føden jeg tilhører, derfor jeg plutselig ble usikker på om det var mer enn injeksjon :)

Ikke måtte ta den i graviditetene mine, men måtte ta den da han som nå er 2 ble født. Kun ei sprøyte, ikke noe mer. Går nok veldig fint!

Nei, far har forsåvidt fri i romjulen så han kunne ha vært med, men han har en date med snøskuffa i morgen så kan være greit å få unna den [emoji14]

Lokalsykehuset har ikke fødeavdeling, men tok oul der, legekontoret har lab så jeg kan få injeksjoner der, men enda er timen satt opp på sykehuset med føden jeg tilhører, derfor jeg plutselig ble usikker på om det var mer enn injeksjon :)

Måtte selv dra til sykehuset (Ullevål) å ta min sprøyte. Virker så mer omfattende når man skal på sykehus enn et legekontor, men det var fort gjort i det minste [emoji106]
Lykke til!

Jeg har også tatt, det gikk superfort. Var jordmor som satt den, og hun sa de gjorde det på sykehuset fordi det ikke var kapasitet på helsestasjonene..

Jeg har også tatt, det gikk superfort. Var jordmor som satt den, og hun sa de gjorde det på sykehuset fordi det ikke var kapasitet på helsestasjonene..
Helsestasjonen er stengt i romjula, så derfor jeg ikke tok den der tenker jeg da de har god kapsitet.
Men ja, det gikk fort når jeg ført kom inn, hun forklarte godt og var ei så hyggelig dame :)
Fikk litt sjokk når jeg så hvor lang den nåla var, men jeg kjente den knapt [emoji14]

I helse vest/Bergen har jeg forstått det slik at en må på sykehuset for å få den. Så i og med jeg ikke har hørt noe, regner jeg med denne lille er rh-. En av tre måtte kanskje være det også.[emoji6]

Jeg tok den i går. Selve sprøyta gikk veldig fort å ta, men du må regne med å vente 30 min etter den er tatt ☺️

Der fikk jeg også telefon om at jeg må ta sprøyta [emoji28] Første gang jeg har måttet gjøre det i graviditeten. Kunne heldigvis vente til uke 29, så jeg slipper to turer til sykehuset (skal uansett på UL uke 29) rett etter hverandre.

Der fikk jeg også telefon om at jeg må ta sprøyta [emoji28] Første gang jeg har måttet gjøre det i graviditeten. Kunne heldigvis vente til uke 29, så jeg slipper to turer til sykehuset (skal uansett på UL uke 29) rett etter hverandre.
Om du ikke har en ettåring, er ikke det så rart. Da det er litt over et år siden de begynte med det. Høsten 2016 en gang, tror det var september. Vet hadde legen min fulgt med da jeg var gravid i fjor, hadde jeg måtte tatt den.

Om du ikke har en ettåring, er ikke det så rart. Da det er litt over et år siden de begynte med det. Høsten 2016 en gang, tror det var september. Vet hadde legen min fulgt med da jeg var gravid i fjor, hadde jeg måtte tatt den.

Åååå, da skjønner jeg! Minsten er 2 år, så da er det derfor [emoji4]

Back
Topp