Reynaud's syndrom?

♥Tullerusk♥

Surrehue
Januarskatter 2015
Hvite knopper= smerter fra h fra amme start til en liten stund etter amming. Står inne på ammehjelpen.

Noen som har hatt det og forsatt ammer? Eller sluttet du?

Begynte å bli bedre her men så har det blitt verre :( blitt så ille at jeg gruer meg å amme høyre side :( endelig fått litt rutine på det og så skjer dette :(
 
Jeg har hatt det.. Ble bedre etter en mnd med behandling for trøske. Hadde det også bare på ett bryst, og har fremdeles mye mere melk i venstre bryst enn høyre fordi jeg gruet meg sånn til å amme høyre pga smertene.. (Ammet to måltider på høyre så ett på venstre).
 
Jeg har hatt det.. Ble bedre etter en mnd med behandling for trøske. Hadde det også bare på ett bryst, og har fremdeles mye mere melk i venstre bryst enn høyre fordi jeg gruet meg sånn til å amme høyre pga smertene.. (Ammet to måltider på høyre så ett på venstre).

Ok.Skal høre med fastlegen etterpå. Kanskje jeg får noe når jeg er der med Vesla som skal inn :)

Kjenner meg igjen i det du skriver. Er så vondt at jeg nesten besvimer av smerte. Veldig lyst å brøle hver gang han tar tak i det brystet også..

Skal prøve magnesium og te for å se om det hjelper om jeg ikke får noe i dag for det andre. :)
 
Ok.Skal høre med fastlegen etterpå. Kanskje jeg får noe når jeg er der med Vesla som skal inn :)

Kjenner meg igjen i det du skriver. Er så vondt at jeg nesten besvimer av smerte. Veldig lyst å brøle hver gang han tar tak i det brystet også..

Skal prøve magnesium og te for å se om det hjelper om jeg ikke får noe i dag for det andre. :)

Hvordan gikk det hos legen? Jeg tok også magnesium, drakk te før og etter amming og i tillegg hadde jeg varmepute mot puppen som hjalp masse :)
 
Hvordan gikk det hos legen? Jeg tok også magnesium, drakk te før og etter amming og i tillegg hadde jeg varmepute mot puppen som hjalp masse :)

Fikk beskjed om å smøre med vaselin eller purelan, amme liggende og pumpe :wideyed::) Det har blitt litt bedre etter at jeg har smurt, men har ikke prøvd te enda eller kjøpt magnesium heller. Skal få samboer til å kjøpe det siste :)
Jeg kan ikke ligge å amme for han får helt feil sugeteknikk, MEN dette var når han var nyfødt, så skader ikke å prøve igjen :) Nå har jeg byttet til å sitte på kanten av senga eller sofaen.Slitsomt :p :arghh:

Det har hjulpet litt å smøre da, det er ikke så stivt når han suger tak, men gjør jo vondt for det. Prøve te nå da :) :D
 
jeg hadde det i begynnelsen. Det gikk heldigvis vekk etter ca 2 mnd, helt av seg selv. Grusomt vondt, håper dere snart slipper unna! :(
 
Har også fått dette på høyre side nå ("vondpuppen"), som har vært trøblete siden start (betennelse, sopp, bakterieinfeksjon, sprekker, sår, og nå dette...) Fytti grisen så vondt.

Er SÅ nære å gi opp ammingen nå, men skal pine meg i noen dager til - for da er hun 4 mndr og vi starter intro til fast føde. Har et håp om at vondpuppen blir bedre om hun ikke må amme hver 2. time om natta (trøtt!)
 
Glemte helt. Forsatt vondt ikke i like mye grad som når jeg postet.

Te ble ikke prøvd siden jeg hele tiden glemmer det :p

Men var hos lege og fikk beskjed om å smøre og pumpe. Har bare smurt og byttet innleggene etter hver amming så det er tørt :)

Ikke like mye hvitt lengre men forsatt litt sårt da, men mye bedre :)
 
Godt å høre det er på bedringens vei! Huff, det er ubehagelig å ha vondt der! Uansett hva man foretar seg så gnisser det ;)
 
Hadde, men ble bedre etter 1 1/2 - 2 mnd. La på varme hveteputer fra mikroen, drakk te og spiste magnesium. Å varme brystknoppen var det som funket beste for meg. Har litt vondt i den ene knoppen innimellom.
 
Back
Topp