revning...

stineliten

Glad i forumet
til dere som har født...
revnet dere mye? og åssen er dere normalt "der nede"?? (unnskyld at jeg er så ufin..)
er så redd for å revne skikkelig. er ikke så "stor" der... har dette noe særlig å si?
takker for svar..[:)]

Jeg revnet veldig med førstemann og jeg ble klippet. Men jeg revnet bare fordi de hadde noen måle duppedingser på hodet til babyen og de " skar " meg opp innover. Jeg er heller ikke " stor" men det var ingen problemer med nr 2 og 3 revnet ingen ting da. Tror det hadde mest med at nr 1 var en problemfødsel.[:)]

uff, det er min store skrekk..
men når man må sy igjen etterpå, hva er mange sting??

jeg fikk trettito med nr en og det er mange, men kun et med de andre. Men det er ikke noe problem. Hadde ikke vært noe problem med nr 1 heller hvis ikke foster lyden hadde stoppet og de lurte på haste keisersnitt. Mye frem og tilbake der. Ingenting å bekymre seg for. Skal mye til før det blir sånn. Men til og med den fødselen gikk greit synes jeg. [;)] Var ikke meningen å gjøre deg bekymret. Men Hvis det er noen trøst var det ikke vondt. Jeg kunne ikke kjenne at jeg revnet.[:)]

Jeg revnet veldig lite, sydde to sting.

Revnet litt.. Tror jeg fikk 4 sting. [:)]

jeg ble klippet og revnet i tillegg. merka ingenting til det[:)]   vet ikke hvor mange sting jeg sydde, men det ble en del... men da får du jo bedøvelse og merker ikke noe til det heller. [:)] Er litt vondt å sitte den første tida etter fødsel da, men det er det kanskje uansett? Ikke vet jeg!
Vet ikke om det har noe å si at du ikke er "stor" nedentil, men det skal visst uansett hjelpe mot revning å massere mellomkjøttet med olje de siste ukene før fødsel. (Jeg gjorde ikke det, men gjør det nok neste gang[;)])

Jeg revnet ikke noe i følge jordmora, men jeg fikk 3 pyntesting.. Har et hull i ene kjønnsleppa, så de gjorde ingen bra jobb akkurat [:'(]

Hadde en rift, så jeg var heldig. Merker jo ingenting til det.

det er bra... at man ikke merker det[;)] det går sikkert fint[&o]
nesten bare dumt å tenke på det, får ikke gjort noe med det uansett[:)]
nå vil jeg føde!![:D] kose med lille baby....

normalt ganske trengt der men revnet ingenting.. kun en liten rift ute på siden. sydde 2 sting.

jeg revnet litt, men fikk ikkebedøvelse. Så skal si deg jeg kjente det. Jordmora trodde ikke at jeg skulle føde så fort, så hun hadde ikke forbered bedøvelsessprøyta før ungen ploppa ut. Han kom ut på ei presserie!
En drømmefødsel. Håper jeg er like heldig neste gang.

Ble klippet, og aner ikkje kor mange sting eg fikk.Merket ikkje noke særlig til det egentlig, fikk lokalbedøvelse før dei klippet og sydde [:)]

ORIGINAL: mammanr.1

jeg revnet litt, men fikk ikkebedøvelse. Så skal si deg jeg kjente det. Jordmora trodde ikke at jeg skulle føde så fort, så hun hadde ikke forbered bedøvelsessprøyta før ungen ploppa ut. Han kom ut på ei presserie!

Er det vanlig å få bedøvelse før klipping og revning? Jeg har aldri hørt om det. Får det før de syr vet jeg,,men...[8|]

Ja man får lokalbedøvelse i mellomkjøttet når de ser at du sannsynlig kommer til å revne.
Hvis de ser at du kommer til å revne mye, så klipper de deg.

ORIGINAL: mb

ORIGINAL: mammanr.1

Er det vanlig å få bedøvelse før klipping og revning? Jeg har aldri hørt om det. Får det før de syr vet jeg,,men...[8|]

ta det med ro-det går så fint så [:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)]

Jeg var like bekymret som deg jeg.. Og jeg revna sinnsykt mye, sydde i to timer og de hadde ikke telling på stinga.. Men jeg kjente INGENTING til at jeg revna.. Det går nok bra skal du se[:)]

jeg både revnet og ble klippet. jenta kom med nesa opp og satt fast. hun ble tatt med vakuum. som de satte feil, og måtte sette 2 ganger...
de sydde meg i 1 1/2 time, innvendig og utvendig. men de ville ikke si hvor mange sting. en jordmor prøvde å telle senere på kontroll, og trodde det var rundt 30.
det var så hovent og revnet at de sydde feil, og jeg måtte inn og rette på det etter ca 8 mnd. det er fortsatt ikke helt bra, og det tok over ett år før vi kunne ha noe normalt sexliv igjen. [:'(]

dette er en skrekkhistorie ikke for å skremme, men med et budskap;
jeg fikk ikke større skrekk enn at vi nå er igang med nr 2 [:D] 
for uansett så er det verdt det!

Lykke til! [:)]

Hei du.
Det samme bekymret meg første gangen. Leste ganske mye om det , og fikk også høre at det å føde uten smertestillende da var mye bedre!-i den forstand at du gjennom hele fødselen er så bevist- om ikke minst føler ganske godt hva som skjer. Dvs at du kan kommunisere bedere med jordmor om hvordan alt føles slik at hun lettere kan hjelpe deg til å føde "rolig". Musklenne og huden trenger tid til å vide seg ut. Jeg følte at jeg revnet når jeg fødte, men jordmor froklarte meg da at det var musklenne som videt seg ut og jeg på det neste presset ikke skulle presse, men holde igjenn. Jeg klarte det med hjelp av henne og revnet ikke.

Jeg revnet ingenting, men ble klippet.. merket ikke noe av hverken det eller syinga! når de begynte å sy, så spurte jeg hvorfor... samboeren min sa: de klippet deg jo....! åja sa jeg bare da.
merker ikke noe til det bortsett fra at den en kjønnsleppa ser litt annerledes ut enn den andre...

Back
Topp