"REVNING" ved fødsel

Marit 83

Elsker forumet
Kan man seriøst revne OPPOVER også?!?!?
Hjelp...kjenner jeg blir litt redd for...*rett-fra-levvra*...klitorisen min... [8|][8D]
Aldri hørt om noen som har revna oppover før jeg, men varei som skrev hun ble sydd
rundt urinrør-området her... [:o] Wææh, det hørtes så ekkelt ut...

ORIGINAL: thejohan

Ei på barselgruppa mi fra sist, revnet alle veier. Oppover, nedover, sidelengs og oppover i tarmen...
Hun sliter enda med å gå normalt, og skal opereres om ikke så lenge.. Hvis hun ikke allerede er operert..

Såe.. Det går an..[&:]

Åeh...fytti katta...enda en ting å bekymre seg for...ææææh... [&:]

sikkert meg du mener...[8D]

joda,d går an å revne oppover også...[&:]
skjedde under 1.fødsel og..

går overraskende bra,merket d kun de første 24 timer etter begge fødslene..
dvs,litt sviing når eg tissa[:)]

kjenner eg e litt øm nedentil,men ellers går d veldig bra!

hadde ingen problemer i ettertid etter 1.fødsel[:D]

ORIGINAL: thejohan

Ei på barselgruppa mi fra sist, revnet alle veier. Oppover, nedover, sidelengs og oppover i tarmen...
Hun sliter enda med å gå normalt, og skal opereres om ikke så lenge.. Hvis hun ikke allerede er operert..

Såe.. Det går an..[&:]

Herregud!

O yes - man kan virkelig revne like gjerne oppover som nedover......

jeg revnet oppover og nedover når jeg fødte denis,,
og jeg hadde ingen problemer med noe.. alt er fint nå[:D]

Det jeg er mest redd for hvis det skulle skje er om funksjonen til klitoris blir hemma på noe vis...vil jo at den skal funke... [:o][8D] 

Ingen problemer med å få orgasme etterpå altså?! [8|]
Wæææh...jaggu er det mye man skal gruble på... [8D][:D]

Kan jo revna alle veier..
I dag så e de jo så flinke på å fiksa sånne skader hvis det sgo skje, så det e jo ein liden trøst då.
Men fy faen så vondt det må jørr dagene ittepå[&:]

Husk nå at det er de aller færreste som revner veldig. De fleste revner vel litt med et par sting - svir litt et par dager og så er det meste bra!!
Husk det og ikke bekymre deg for mye. Om du er bekymra så si i fra til jordmor som kan hjelpe deg litt til å revne minst mulig.

Det er vel verst å revne bakover? Det er der de store problemene KAN dukke opp. Å revne fremover er like vanlig som bakover, men det gror som regel veldig bra :) Inkontinens av urin kan fikses "lett" på, ved en enkel dagkirurgi, inkontinens av avføring derimot er jo MYE mer hemmende! 1-2 grader syes i sengen, mer enn det og krev at du får komme på operasjonsbord der alt er sterilt!

Det går uansett bra skal du se :) Det er 2000 kvinner som får skader der bak under en fødsel, 40% av dem sliter i ettertid... Men så er det bare i Oslo 11000 fødende kvinner hvert år! De har også bedre teknikker og man er mye mer åpen om et tema som før var svært tabubelagt :)

Back
Topp