Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
revning 1. vs 2. fødsel?? noen som kan dele litt erfaring/kunnskap??
Fødte førstemann for 2 år siden. Fikk da 7 sting pga smårifter rundt forbi i underlivet. Noen som vet/eller har erfart om det er vanlig å revne mer eller mindre med 2. mann? Gruer meg egentlig ikke til fødselen, men tenker en del på dette med revning og sånn..
blei klipt å revna alle veian m første (spurte kor mange sting men då lo ho bærre å sa ho orka ikkje telle)[&:]
4 pyntesting m nr 2 før ho kom litt væl fort[;)]
Første ble tatt med vakum, ble klipt og sydde 15 sting[&:]
Nummer to kom i stormfart, brukte bare like over en time på hele fødselen, sydde da to-tre pyntesting. Jordmor sa de egentlig ikke var nødvendig å sy, men gjorde det for at det ikke skulle svi sånn når jeg gikk på do.
Jeg revnet en del med nr.1, måtte sy i en time og de ville ikke svare på hvor mange sting jeg hadde... Hadde mye pleger med det i ettertid i alle fall. Revnet veldig lite med nr.2, bare noen pyntesting. Enda nr. 2 var godt over 1 kg større enn førstemann [:)]
Har aldri revnet jeg da, bare hatt rifter. Sydde 4 sting med nr 1 (innvendig), sydde 4 sting med nr 2 på fire forskjellige steder (hun kom ut mrd armen først[&:]), og med siste nå fikk jeg 1 sting....
Aurora veide 3610g
Isa veide 3800g
Thia veide 4070g
Jeg revnet masse med nummer 1. 33 sting står det i jornalen. Har fått beskjed om at det er 95% sjanse for IKKE å revne igjen. Så sjansene er gode. Dessverre ser det ut til at jeg er blant de 5 siste%, så jeg satser på å få KS.
Håper jeg revner litt mindre denne gangen. Sist sydde de i nesten 2 timer, å brukter nesten 4 pakker med tråd. Var nesten totalruptur, og måtte ligge med kateter til neste dag. Fikk masse smertestillende av jordmødrene, men hadde ikke behov for å mye. Virket som de som hadde pyntesting hadde mer vondt. Håper selvsagt å revne mindre denne gange, men sprekker det, så sprekker det......