revning 1. vs 2. fødsel?? noen som kan dele litt erfaring/kunnskap??

bollenr3

Forelsket i forumet
Fødte førstemann for 2 år siden. Fikk da 7 sting pga smårifter rundt forbi i underlivet. Noen som vet/eller har erfart om det er vanlig å revne mer eller mindre med 2. mann? Gruer meg egentlig ikke til fødselen, men tenker en del på dette med revning og sånn.. 

er det jeg håper på;) Ser du og har en liten fra før.. Vi får satse på at vi klarer oss uten sting og revning;)

Jeg sydde 11 sting med nummer 1, og hadde ikke antydning til rift e.l. med nummer 2. [:D] 5 år i mellom dem.

5barn...aldri revna :)

ORIGINAL: lctj

5barn...aldri revna :)

åj!!! hva er oppskrifta på det? masse tøying å jordnøttolje eller?

blei klipt å revna alle veian m første (spurte kor mange sting men då lo ho bærre å sa ho orka ikkje telle)[&:]
4 pyntesting m nr 2 før ho kom litt væl fort[;)]

Revnet masse med nr 1 (styrtfødsel hvor barnet hadde armen over hodet)
Revnet "normalt" med nr 2
Ingenting med nr 3 [:)]

Første ble tatt med vakum, ble klipt og sydde 15 sting[&:]
Nummer to kom i stormfart, brukte bare like over en time på hele fødselen, sydde da to-tre pyntesting. Jordmor sa de egentlig ikke var nødvendig å sy, men gjorde det for at det ikke skulle svi sånn når jeg gikk på do.

Fikk et par sting me første.
Me andre sydde de i nesten 1 time, så rivna mye mer me nr 2.
Me nr 3 var det et par pynte sting bare.

Men første å andre kom me vakum da.
 Var visst heilt utrolig at bare fikk 2 små sting me ho første. 

Han mellomste var jo 1 kg tyngre å 2 cm større rundt hode en føste å sisste me da .

Jeg revnet en del med nr.1, måtte sy i en time og de ville ikke svare på hvor mange sting jeg hadde... Hadde mye pleger med det i ettertid i alle fall.

Revnet veldig lite med nr.2, bare noen pyntesting. Enda nr. 2 var godt over 1 kg større enn førstemann [:)]

Har aldri revnet jeg da, bare hatt rifter. Sydde 4 sting med nr 1 (innvendig), sydde 4 sting med nr 2 på fire forskjellige steder (hun kom ut mrd armen først[&:]), og med siste nå fikk jeg 1 sting....

Aurora veide 3610g
Isa veide 3800g
Thia veide 4070g

Jeg revnet masse med nummer 1. 33 sting står det i jornalen. Har fått beskjed om at det er 95% sjanse for IKKE å revne igjen. Så sjansene er gode. Dessverre ser det ut til at jeg er blant de 5 siste%, så jeg satser på å få KS.

Håper jeg revner litt mindre denne gangen. Sist sydde de i nesten 2 timer, å brukter nesten 4 pakker med tråd. Var nesten totalruptur, og måtte ligge med kateter til neste dag. Fikk masse smertestillende av jordmødrene, men hadde ikke behov for å mye.  Virket som de som hadde pyntesting hadde mer vondt. Håper selvsagt å revne mindre denne gange, men sprekker det, så sprekker det......

Back
Topp