Revnet klitoris i to under fødselen!!

Re2barn

Første møte med forumet
Hei.
Min andre fødsel gikk ganske fort, 2 timer fra 3 cm til barnet var ute.
da hodet skulle bli født syntes jordmoren jeg trengte å klippes, men istede valgte hun å tøye med fingrene og dermed revnet jeg rundt urinrøret, og klitorisen ble delt i to.
Det ble bare sydd 4 sting og de var alle rundt urinrøret.
Det er nå snart 9 mnd siden jeg fødte og jeg har nesten ikke følelse på den siden av klitoris som revnet.
den følelsen som jeg har der er kun smerter.
Jeg kan kjenne en sene eller hva det er på den leppen der klitoris er revnet, og den er så øm,sår og vond at jeg kan ikke tørke meg med toalettpapir, men må bare holde papiret inntil å la det absorbere.
Det er også ubehagelig å ha på undertøy og stramme bukser.
det har lenge vært sterke stikkende smerter der.
Både utseende, smertene og den manglende følsomheten i underlivet, hemmer meg i det dageligdagse og sexlivet..

Mitt spørsmål er om man kan ta en operasjon som kan gjøre smertene mindre og få mere følelse der?
Eller er det gått for lang tid, med tanke på sener og nerver?

Håper på svar
 
Hei på deg!

Så fint at du tar kontakt - det er alltid første steg til å få hjelp!
Det høres absolutt ut som om du har plager som ikke er normale. Ni måneder etter en fødsel skal kroppen være godt restituert og på plass og sexlivet skal fungere uten smerter.

Det er aldri for sent å få hjelp med denne typen plager. Det du bør gjøre er å be fastlegen din om en henvisning til en gynelokog. Kanskje du kan velge om du ønsker å komme til en kvinne eller en mann......
Gynekologer er flinke til å sjekke om alt er som det skal være og kan fortelle deg om de muligheter som finnes for å hjelpe deg.
Hvis det er noe som krever et lite inngrep/operasjon henviser gynekologen deg videre til gynekologisk poliklinnikk på det sykehuset du hører til. Der skjer den videre oppfølging.

Du har beskrevet veldig tydelig om fint hvordan dette påvirker ditt liv. Du må være like tydelig når du snakker med legen din og gynekologen. Da får du best og mest riktig hjelp.

Masse lykke til videre da :)

Vennlig hilsen fra jordmor Ragna,
 
Back
Topp