Revner innvendig på magen ?

villter

Forelsket i forumet
Mailykke 2018
Er det noen andre som opplever at det faktisk kjennes ut som det revner innimellom?
Jeg mener ikke at det kjennes ut som man snart sprekker pga det ikke er plass til mere mat eller at man ikke kan vli større.
Men at det faktisk kjennes ut som det revner litt [emoji21] Jeg på titte under genseren og se om det ble strekkmerker!
Dette har skjedd tre ganger, ikke er det vondt men ubehagelig.

Jeg er tredje gangs og dette har ikke skjedd før! Ikke er jeg større denne gangen heller.

Jeg føler at jeg revner inni magen når jeg snur meg i sengen, og når jeg reiser meg fra sofaen eller gjør plutselige bevegelser.
Men hos meg vet jeg at det er livmorbåndene som gjør det. Men grusomme smerter er det i alle fall. Hadde ikke dette med de 3 første. Men det har blitt verre med nr 4,5, og nå med nr 6.

Kan det være at det er magemusklene som deler seg? Er visst et kjent fenomen.

Jeg føler at jeg revner inni magen når jeg snur meg i sengen, og når jeg reiser meg fra sofaen eller gjør plutselige bevegelser.
Men hos meg vet jeg at det er livmorbåndene som gjør det. Men grusomme smerter er det i alle fall. Hadde ikke dette med de 3 første. Men det har blitt verre med nr 4,5, og nå med nr 6.
Hos meg så er det ganske høyt oppe, rett under ribbena og litt på siden. Ikke vondt, men føles ut som om man revner en strømpe som har stått i spenn liksom

Hos meg så er det ganske høyt oppe, rett under ribbena og litt på siden. Ikke vondt, men føles ut som om man revner en strømpe som har stått i spenn liksom

Når du sier det så har jeg faktisk våre borti det på den høyre siden av magen. Og jeg vet jeg har hatt det i noen av de andre svangerskapene mine. Men i dem tror jeg det var lenger ut i svangerskapet. Om jeg ikke husker feil. Har så langt bare opplevd det 1-2 dager... heldigvis.
Pleier, og få det på slutten ved navlen.

Back
Topp