Reversering sterilisering

LilleK

Glad i forumet
Hei! Samboeren min og jeg ønsker oss felles barn. Problemet er bare at han er sterilisert (for ett år siden). Er det noen som har erfaring fra reversering og hvilken klinikk valgte dere?

Hei, har ikke erfaring med dette selv, men mannen til en venninne har sterilisert seg for ca eg års tid siden. Han hadde da fått informasjon om at de ikke reverserte det lenger, og at om de skulle ombestemme seg måtte befruktningen skje på kunstig måte... Kan jo hende at de kjører ulike metoder ulike steder, men det var beskjeden han fikk.
Har dere vært i kontakt med noen og hørt om reversering brukes enda i nærheten av dere?

Hei, har ikke erfaring med dette selv, men mannen til en venninne har sterilisert seg for ca eg års tid siden. Han hadde da fått informasjon om at de ikke reverserte det lenger, og at om de skulle ombestemme seg måtte befruktningen skje på kunstig måte... Kan jo hende at de kjører ulike metoder ulike steder, men det var beskjeden han fikk.
Har dere vært i kontakt med noen og hørt om reversering brukes enda i nærheten av dere?
Vi er foreløbig på googlestadie, men er du sikker på at det du forteller om ikke bare gjelder offentlige sykehus? Vi er forberedt på å måtte gjøre det privat.

Ble tante til ei jente i mai, som er resultatet av reversert sterilisering :) jeg har ikke spurt så veldig. Så vet ikke å lang tid det tok før ting virka som normalt igjen å slikt. Men kan ikke ha vært veldig lang tid. Da de for 2 år siden var helt bombesikker på at de ikke skulle ha fler og gav oss alt babyutstyr :p

Så gøy å høre! Han har nå fått time til reversering og vi er forhåpentligvis prøvere fra september

Vi har fått to barn etter reverseringen :) Og forsøker nå på tredje. Mannen gjorde inngrepet en plass i Haugesund, tror jeg det var.. Nå husker jeg ikke hvor lang tid det tok før han var fruktbar igjen, men det var ikke månedsvis. Vi ble iallefall gravide relativt kort tid etterpå, halvt år. Men det var andre omstendigheter som gjorde at vi ikke ble gravide før, etter vi begynte prøvinga tok det et par uker :D

Lykke til!!

Så he
Vi har fått to barn etter reverseringen :) Og forsøker nå på tredje. Mannen gjorde inngrepet en plass i Haugesund, tror jeg det var.. Nå husker jeg ikke hvor lang tid det tok før han var fruktbar igjen, men det var ikke månedsvis. Vi ble iallefall gravide relativt kort tid etterpå, halvt år. Men det var andre omstendigheter som gjorde at vi ikke ble gravide før, etter vi begynte prøvinga tok det et par uker :D

Lykke til!!
Så herlig! Dette blir spennende! Satser på at det er et pluss at det er så kort tid siden steriliseringen. Vi har begge barn fra før, men et felles barn hadde vært så veldig velkommen
:love017

Så he
Så herlig! Dette blir spennende! Satser på at det er et pluss at det er så kort tid siden steriliseringen. Vi har begge barn fra før, men et felles barn hadde vært så veldig velkommen
:love017
Ja, det er et pluss. Det sa de iallefall til oss. Håper det går veien for dere :)

Samboeren refertiliserte seg i slutten av mars 2015, og nå sitter vi her med en nydelig baby på snart 4 mnd:)
Jeg synes det var veldig vanskelig å finne noe særlig informasjon/erfaringer om det da vi skulle i gang, men etter utallige søk på google bestemte vi oss for å gå for en klinikk på Moelv. Vi betalte 15 000 (faktisk det billigste vi fant, Volvat i Oslo skulle ha 40 000) og er storfornøyde med hele opplevelsen:) Han som opererte har masse erfaring og utfører slike operasjoner ofte, så han vet absolutt hva han driver med. Tror jeg venta en og en halv time kanskje på venterommet, så det gikk ganske fort. Da reopererte de den ene testikkelen, og dersom det skulle vise seg at det ikke funket kunne de ta den andre, dette pga mindre infeksjonsfare:) August samme år var jeg gravid:) Fant ut i juni etter avlevert sædprøve at operasjonen var vellykket:) Var ikke noe særlig lang ventetid på operasjon heller, tre måneder ca tror jeg. Lykke til:)

-Det var ca tre år siden steriliseringen da vi ble reoperert;)

Da går vi inn i pp1 i slutten av måneden, etter vellykket inngrep og en svært positiv kirurg :happy:

Back
Topp