Reversere sterilisering!

Eva

Glad i forumet
Er det noen som vet noe om å reversere sterilisering på menn.
Mannen min steriliserte seg etter at minste mann ble født.
Men det skjedde for fort etter fødsel og jeg var da enig, men kjenner nå at den avgjørelsen ble tatt for fort.

Har hørt noe om at man kan gå inn i eller bak pungen og ta ut leve dyktig sæd, er det tilfelle tru?

Evt. og skjøte på igjen.

Noen som vet noe om dette eller hvor jeg kan finne mer info vedr. rdet?

På forhånd takk fra en to barns mor som ønsker nr tre.

Ja man kan reversere sterilisering på menn :)

ORIGINAL: Eva

Er det noen som vet noe om å reversere sterilisering på menn.
Mannen min steriliserte seg etter at minste mann ble født.
Men det skjedde for fort etter fødsel og jeg var da enig, men kjenner nå at den avgjørelsen ble tatt for fort.

Har hørt noe om at man kan gå inn i eller bak pungen og ta ut leve dyktig sæd, er det tilfelle tru?

Evt. og skjøte på igjen.

Noen som vet noe om dette eller hvor jeg kan finne mer info vedr. rdet?

På forhånd takk fra en to barns mor som ønsker nr tre.

Det er mulig å sy sammen sædlederne igjen hvis man i ettertid angrer på sterilisering.
Man regner at ca. 80%; av de som gjennomgår en slik såkalt refertiliserings-operasjon får sædceller i sædvæsken igjen, men sjansen for graviditet er allikevel ikke høyere enn 25-30%
;. Grunnen til dette er at sædcellene ofte er av noe dårligere kvalitet enn før steriliseringen.

Å sy sammen sædlederne er et mye mer omfattende inngrep enn sterilisering, både teknisk og tidsmessig.
Inngrepet kan utføres på offentlige sykehus eller poliklinikk etter henvisning fra lege, men det er ofte lange ventetider fordi omgjøring av sterilisering er regnet som en ikke-prioritert oppgave for det norske helsevesenet.
Av denne grunnen er det mange som velger å benytte seg av private sykehus eller klinikker.
Så vidt "jeg" vet er prisen rundt 10.000- 20.000 kr.

Hvis man ikke oppnår ønsket resultat etter operasjon, finnes det også metoder der man henter ut sædceller fra testikkelen og via prøverørsbehandling kan klare å oppnå graviditet.

(Takk google.com[:D])

Takk, da har jeg litt mer og gå på.

Back
Topp