Rettigheter ifht amming/jobbreiser

Majja83

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Jeg skal snart tilbake i jobb, og der venter flere kurs som krever 1-2 netters overnatting.
Jeg ammer fortsatt barnet mitt som nå er 10 måneder, og har tenkt å fortsette med det en god stund til. Det er jo ikke forenlig med å være borte fra han så lenge. Kan jobben kreve at jeg drar på kurs når dette vanligvis er obligatorisk?

Hm, usikker. Finnes det mulighet for at pappa/barnevakt og baby kan bli med til kurssted? Vi løste det slik ved to anledninger. Utover det har det ikke vært mulig for meg å reise på mer enn en overnatting siden mannens jobb ikke er forenlig med barnehagelevering og henting (og vi har ikke noen andre til å hjelpe oss), og det har jobben bare måttet respektere her ihvertfall.

Hm, usikker. Finnes det mulighet for at pappa/barnevakt og baby kan bli med til kurssted? Vi løste det slik ved to anledninger. Utover det har det ikke vært mulig for meg å reise på mer enn en overnatting siden mannens jobb ikke er forenlig med barnehagelevering og henting (og vi har ikke noen andre til å hjelpe oss), og det har jobben bare måttet respektere her ihvertfall.

Ikke mulig for pappa å bli med pga jobb, men kanskje barnevakt. Men da må jo jobben ev betale for det.
Det blir egentlig problem med reising uansett for pappans arbeidstid passer ikke med barnehagen og vi må da ha barnevakt som kan legge på kvelden.

Back
Topp