Rettigheter angående start av fødsel

AliceKarmøy

Andre møte med forumet
Hei,

Jeg er i uke 38 pluss 3 dager å lurer på om det er noe som gjør at jeg har rettigheter på å bli startet på min termin dato? Har jeg noe å si på det eller er det jordmødrene som bestemmer dette?

Grunn til jeg til jeg spør disse spørsmålene er at jeg har så utrolig mye smerter i bekken, underlivet og hevelse i beina at jeg så vidt klarer å gå over gulvet :( Jeg har det rett å slett ikke godt inni meg å gråter veldig mye pga kommer meg ingen vei.

Håper på rask tilbakemelding.

Tusen takk :)


Mvh Frustrert andre gangs fødende.
 
Nei det skal ganske mye te for å bli satt igang dessverre :( Og hvertfall før man er godt på overtid!

♥Lille prinsen 17/4-14♥
 
Hei på deg!

Det høres ut som om du er skikkelig sliten og vond - jeg kan veldig godt forstå at du gleder deg til å bli ferdig!

Gravide kvinner i Norge har ikke rett til hverken å bli satt i gang eller få keisersnitt ut ifra eget ønske, så du har ikke krav på det.......
Går du til jordmor? Jeg ville tatt det opp med henne! Hun kan henvise deg til det sykehus du hører til, og der er det gynekologene som tar stilling til om du kan bli satt igang. Noen ganger får man innvilget igangsetting selv om det ikke er noen direkte medisinsk grunn, men fordi det samlet sett likevel kan være det beste.

Inntil du evt kommer så langt, så tenker jeg at det er viktig at du tar skikkelig godt vare på deg selv! Kjenn litt etter hva som kunne gjort deg godt. Er det noen du kunne tenkt deg besøk av? Eller noe godt du kunne tenkt deg en venninne skulle lagt til deg? Hadde du klart å kommet deg avgårde til en god massasje? Evt fått noen til å kjørt deg.

Uansett er du nesten ved målstreken og SNART Mamma til to :)

Masse lykke til uansett!

Vennlig hilsen fra jordmor Ragna.
 
Jeg ble igangsatt på samme grunnlag som det du har sist jeg fikk barn. Det en imidlertid bør tenke over, er at det er knallhardt for både mor og barn å bli igangsatt... Kroppen er ikke klar for fødsel enda... Jeg har tre vaginale fødsler bak meg, der to av de er igangsatt. Den beste av de er definitivt den som kom igang av seg selv...
Lykke til, om du ikke allerede er ferdig:)
 
Har blitt igangsatt når jeg var på overtid 14 dager, men da hadde jeg allerede 5 cm åpning, så de tok vannet på meg, og deretter tok det 1 time.... til lillegutt var født !
 
Jeg har også blitt satt igang! Absolutt ingen god følelse i det hele tatt! Kroppen var ikke klar for det, og ihvertfall ikke den lille.. Ble satt igang på fredag, og han var ikke ute før på søndag(og det med haste keisersnitt). Men, alt er nok forskjellig for alle, og du må jo såklart tenke på hva som er best for deg:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp