Retter som gravid arbeidstaker

kathe84

Glad i forumet
Er for tiden i et vikariat og har hørt rykter om at jeg har gode sjangser for å få jobb videre. Jeg frykter imidlertid litt at når jeg forteller at jeg er gravid, så vil eg ikke få jobb videre.

Men - arbeidsgiver kan kun ansette noen andre dersom de er bedre kvalifisert enn meg er det ikke slik? Visst ikke vil det vel bli diskriminering av meg fordi jeg er gravid [kvinne]? Eller? Noen som vet? Har erfaring?

Ønsker meg denne spira over alt på jord og visste i vinter når jeg byttet jobb at det var risikabelt. Men får satse på at det ordner seg for snille piker :)

Ved vikariat i 1 år tror jeg man har rett på fast jobb etterpå, men vet ikke. Det viktigste uansett er vel at du får jobbet deg opp rett til permisjon slik at du får penger. Trenger vel ikke å fortelle enda at du er gravid. Og allerede oppsatte vakter (vet ikke hvilken jobb det er snakk om da men...) har du rett på betaling for.

Ved vikariat i 1 år tror jeg man har rett på fast jobb etterpå, men vet ikke. Det viktigste uansett er vel at du får jobbet deg opp rett til permisjon slik at du får penger. Trenger vel ikke å fortelle enda at du er gravid. Og allerede oppsatte vakter (vet ikke hvilken jobb det er snakk om da men...) har du rett på betaling for.

Jobber som lærer. Så er ansatt ut juli. Hadde bare vert kjekt å fått jobb samme sted etter sommeren også, om ikke, så får eg fly rundt dom vikar til høsten. Skal nok klare det også:)

Jobber som lærer. Så er ansatt ut juli. Hadde bare vert kjekt å fått jobb samme sted etter sommeren også, om ikke, så får eg fly rundt dom vikar til høsten. Skal nok klare det også:)
Er jeg sikker på at du klarer:)

Hvordan er reglene for å få foreldrepenger. Jeg er ringevikar i barnehage så har jo ikke såå mye jobb. Hvor lenge må jeg jobbe og er det et minimumskrav til hva jeg må tjene i måneden for å få foreldrepenger?

Sent from my iPhone using BV Forum

Samme her.. jeg sier ingenting før de 12 ukene er gått. Var på intervju igår så håper jeg får vite noe snart! :) gruer meg til å fortelle det, men må tenke på meg selv. Vikarer ordner de alltids! :)

Sent from my GT-I8730 using BV Forum mobile app

Da hadde jeg ikke sagt noe om graviditeten før du har signert papirene for neste års vikariat;-)
De må vel være klare snart? Ring skolesjefen i kommunen din og spør hvor langt de har kommet i ansettelsesprosessen;-)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Mener å ha hørt at det er etter3 år

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app

Da hadde jeg ikke sagt noe om graviditeten før du har signert papirene for neste års vikariat;-)
De må vel være klare snart? Ring skolesjefen i kommunen din og spør hvor langt de har kommet i ansettelsesprosessen;-)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Jobber på vgs så det er fylket som styrer. Alt kommer an på hvor mange søkere skolen får til neste år - om jeg trengs el ikke. Og om hun jeg er vikar for kommer tilbake for fullt el ikke.

Men venter så lenge så mulig med å si noe:)

Sniiker. Kommunalt må du jobbe 4 år sammenhengende før du kan kreve fast :)

Og så må du ha jobbet over 50 % siste 6mnd før du går ut i permisjon for rett på foreldrepenger! (Er jeg ganske sikker på!)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Da har iallefall jeg fått bevist at jeg ikke aaaaaaner hva jeg snakker om! Haha:D

Hvordan er reglene for å få foreldrepenger. Jeg er ringevikar i barnehage så har jo ikke såå mye jobb. Hvor lenge må jeg jobbe og er det et minimumskrav til hva jeg må tjene i måneden for å få foreldrepenger?

Sent from my iPhone using BV Forum
Hei:) du må ha tjent mer en en halv g i løpet av året (2013 nivå 84200 i måneden sånn ca) dvs. mer enn 42000 og noe i året..og ha jobbet minimum 6 av de siste 10 måneder;)

Får en liten en i julegave <3 termin 04.des.

Vet jeg ikke har rett på jobb videre, men det jeg håper er jo at de unnlater å spørre meg FORDI jeg er gravid. Om jeg er den beste kandidaten til jobben, så tenker jeg at jeg har rett på å få den!? Og selvsagt - om de kommer en bedre kvalifisert søker så må selvsagt vedkommende få jobben. Da får jeg jobbe på vikarsentralen.

Hei! Er i akkurat samme situasjon. Er lærer i vikariat i år. Fikk tlf i dag om tilbud om nytt årsvikariat på ny skole og ble veldig letta! Var redd for at graviditeten skulle gjøre at eg "tilfeldig" ble luket ut av ansettelsesprosessen. Ansettelsen på den nye skolen er ikke helt i boks enda, så jeg sier ingenting før alt er signert. Selv om akkurat det kvir jeg meg veldig til! Vil jo bare kunne vere i arbeid i ca 3mnd før jeg skal ut i permisjon. Så da må de på leit etter nye folk igjen..:-/

Hei! Er i akkurat samme situasjon. Er lærer i vikariat i år. Fikk tlf i dag om tilbud om nytt årsvikariat på ny skole og ble veldig letta! Var redd for at graviditeten skulle gjøre at eg "tilfeldig" ble luket ut av ansettelsesprosessen. Ansettelsen på den nye skolen er ikke helt i boks enda, så jeg sier ingenting før alt er signert. Selv om akkurat det kvir jeg meg veldig til! Vil jo bare kunne vere i arbeid i ca 3mnd før jeg skal ut i permisjon. Så da må de på leit etter nye folk igjen..:-/

Så bra. Sjefen min har sagt at jeg mest sannsynlig får tilbud om mer jobb, men en vet ikke sikkert før mot slutten av skoleåret. Så får bare vente i spenning.

Back
Topp