Rett til fri i forbindelse med skolestart?

Emilmamma

Andre møte med forumet
Er det noen som vet om man har rett til 3 dager fri fra jobb i forbindelse med tilvenning på skolen? Mener å ha hørt at dette er vanlig, men finner ikke noe om det i arbeidsmiljøloven.....
 
tror en har det,men ska ikke si sikkert,men tror det er kun til første skoledag, men ehr ska jeg ikke si sikert
Vi kommer kun til å være med første skoledag, og resterene så følger vi han til busstoppet e noen dager, og møtter når han kommer hjem igjen
 
Du har rett til fri fra jobb første skoledag, men ikke alle arbeidsteder som gir med lønn. Du må søke velferdspermisjon, så er det opp til arbeidsgiver om de vil gi deg lønnet permisjon, eller ikke. Tre dager permisjon er når de begynner i barnehage.
 
I utgangspunktet tror jeg man har 1 dag fri i forbindelse med tilvenning til skole og barnehage. Noen gir flere ved barnehage start, men det er ikke nødvendigvis selvfølge å få fri hele dagen ved skolestart.

Og om man får dette lønnet er også opp til arbeidsgiver. Jeg har fått fri første skoledag, men er litt usikker på om jeg får denne fri eller om jeg må bruke en feriedag. Må spørre om det.
 
Usikker. Men nå er jeg student så kan heldigvis bestemme litt selv.
 


pusla skrev:
Du har rett til fri fra jobb første skoledag, men ikke alle arbeidsteder som gir med lønn. Du må søke velferdspermisjon, så er det opp til arbeidsgiver om de vil gi deg lønnet permisjon, eller ikke. Tre dager permisjon er når de begynner i barnehage.



Det er ikke alle arbeidsplasser man har 3 dager til barnehagestart heller. Hos oss er det en dag.
 
Back
Topp