Rett til egenmelding etter sykemelding?

verpesyk

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
❤ Aprilbarna19 ❤
Jeg har vært tidligere fullt og etterhvert gradert sykemeldt fra 18.01-18.03. Begynte i 100% igjen fra 19.03. Jobber i en IA-bedrift. Nå har jeg fått feber og influensa og usikker på om jeg kan dra på jobb i morgen. Siste uke med gradert jobbet jeg 80%.

Noen som vet om jeg kan ta egenmelding eller må få ny sykemelding om jeg ikke kan dra på jobb?

Vet ikke, men er ganske sikker på at du må ha sykemelding

Er noe med at arbeidsgiverdagene (de 14 første i et sykefravær) er passert og ikke opparbeidet igjen etter sykemeldingen. Hvor lenge du må jobbe avhenger av fraværets lengde, men kan ikke mer om dette.

Mener det er 16 dager det må gå fra sykemelding til man har rett på å bruke egenmelding.

Jeg tror også det er 16 dager ette sykemelding, men usikker på hvordan det stiller seg når jeg jobbet 80% siste delvis sykemeldingsuke. Har strengt tatt bare vært sykemeldt 1 dag siden 14.mars da. Mange spesifikke regler.

Jeg tror også det er 16 dager ette sykemelding, men usikker på hvordan det stiller seg når jeg jobbet 80% siste delvis sykemeldingsuke. Har strengt tatt bare vært sykemeldt 1 dag siden 14.mars da. Mange spesifikke regler.
Regelen er den samme om man er sykemeldt 10 eller 100% dessverre :/
Til Ts: Usikker på hvordan det er med IA-bedrifter når det kommer til ant. dager etter sykemelding, men til vanlig må man vente 16 dager. Ring arbeidsgiver i morgen tidlig og ring lege du. God bedring :)

Regelen er den samme om man er sykemeldt 10 eller 100% dessverre :/
Til Ts: Usikker på hvordan det er med IA-bedrifter når det kommer til ant. dager etter sykemelding, men til vanlig må man vente 16 dager. Ring arbeidsgiver i morgen tidlig og ring lege du. God bedring :)
Takk. Regnet nesten med det. Frister lite å ringe lege for sykemelding igjen, så om jeg er feberfri blir det vel heller til at jeg presser meg til å gå :( Terskelen for å være hjemme er høyere når man må ringe legen og må ned til sjekk merker jeg, spesielt når jeg har vært sykemeldt lenge og endelig er friskmeldt pga. jeg er fin i svangerskapssymtomene. Surt å bli "vanlig syk" da ;)

(Om du er gradert sykemeldt kan du ikke bruke egenmelding. Du må ha sykemelding uansett. Erfarte dette selv i høst.)

Så nå må du vel ha vært på jobb i 16 dager ja.

Back
Topp