Rett på sykepenger?

Gossow

Elsker forumet
Junibarna 2019
FebbisBebbis2021 ❄️
Situasjonen er slik at jeg akkurat har funnet ut at jeg er gravid med nummer 3. Minste ble født juni 2019. Med begge de forrige graviditetene har jeg vært kvalm/kastet opp leeenge, hatt bekkenløsning og insulinkrevende svangerskapsdiabetes.

Under forrige graviditet nå ble jeg sykemeldt i november 2018, til permisjonsstart i mai 2019. Så hadde jeg permisjon til slutten av januar 2020. Deretter 6 uker ulønnet og 6 uker ferie. Begynte i 100% jobb 1. April.

Har nå funnet ut at jeg er gravid igjen, uplanlagt på Cerazette, ammer fortsatt forrige.

Er spent på hvordan formen blir denne gangen. Håper å kunne holde ut en stund lengre, evt gradert sykemelding for det sosiale og for jobbens del.

Vet noen av dere om jeg fortsatt har rett på sykepenger denne graviditeten? Eller må jeg jobbe lengre før jeg har krav?

Du har fulle rettigheter ift sykepenger.
Dersom man er fullt friskmeldt minimum et halvt år har man nullstilt. Permisjon teller også da.
Og du har vært i jobb over fire uker nå.

Du har fulle rettigheter ift sykepenger.
Dersom man er fullt friskmeldt minimum et halvt år har man nullstilt. Permisjon teller også da.
Og du har vært i jobb over fire uker nå.
Tusen takk for svar :)
Var bare så redd de 26 ukene ble talt fra 1. April, og at jeg derfor må belage meg på å jobbe minst 17 uker til. Men da vet jeg at jeg ikke trenger å stresse med det, selv om jeg håper jeg ikke blir sykemeldt så tidlig denne ganga..

Back
Topp