Rett på oppfølging?

Alvea

Forumet er livet
Himmelbarn
Aprillykke 2016
Januarlykke 2020
Lurer på hva som må til for å få mer/tettere oppfølging. Jeg har nå blitt gravid på 2/3 innsett, der den første endte i spontanabort og den andre i en veldig uventa exu da vi trodde det også var en spontanabort. Har nå operert ut den eneste fungerende egglederen og er livredd for hva som skjer om vi blir gravide igjen. Kommer til å kreve hcgblodprøver fra første test og i lang tid fremover, i tillegg til ul i uke 5! Kan ikke vente helt til uke 7..

Man har rett på oppfølging pga risiko på ny exu ved neste svangerskap, så det er bare å kreve fra fastlege.

Jeg fikk en så høy hcg-verdi på blodprøven min med mitt svangerskap med tvillingene at jeg ikke tok annen tidlig ultralyd enn den jeg fikk fra klinikken. Mest fordi jeg ikke orket å dra på mange tidlig ultralyd og få tvetydige beskjeder. Tenkte også at lynet slår vel ikke ned på samme sted to ganger, spesielt når jeg mangler en eggleder..

Hvis du drar på ultralyd allerede ved uke 5, så er det ikke sikkert de kan se noe som helst uten at det er noe galt.

Men ja, jeg var livredd for å bli gravid på nytt rett etter operasjon, exu er jo veldig alvorlig og det var traumatisk for meg å gå gjennom. Det tok 9 mnd for meg å bli gravid etterpå, og jeg trengte nok den tiden mentalt.

Uke 5 er ofte for tidlig både for å oppdage noe galt og noe riktig, så jeg ville heller ønsket i uke 6. Og heller hcg måling i uke 5 og. Og ukentlige eller annenhver uke UL-kontroller fra uke 6.

Håper du får tett oppfølging i et nytt svangerskap. :Heartred

Skrev nettopp i dagboken din, men krev/ spør etter det du selv har behov for. Kartlegg det, i sammen med et forsøk kanskje?

Jeg får ukentlige UL fom uke 7 tom uke 12 minst. Dette pga to MA. Det uten at klinikken har "sagt " noe. Dette var gyn som sa når jeg spurte.

Back
Topp