Rett og slett litt engstelig.

Guest
Hei:)

Jeg er i følge menstermin 17 uker på vei idag (01.08.12). Siste mens var 04.04.12. I uke 12 bestilte jeg meg privat UL, og alt så fint ut da.Termin var det samme som mens termin.

Dette har nok ingen betydning, men nevner det allikevel. Jeg er bærer av Hemofili ( bløder sykdom), og har derfor fått fødeplass på Rikshospitalet.

Jeg ble satt opp på UL den 31 juli, da jeg var 16+6. Litt tidlig, men..helt greit for meg:)
På ultralyden ble jeg satt tilbake 5 dager, hvilket betyr at jeg er 16+2 ( 01.08.12).

Jeg skjønner ikke hvorfor menstermin var lik i uke 12 og ikke nå? Jeg vet jo når siste mens var...
Hva er det som gjør det? Jeg begynner å tenke, kanskje ikke babyen får i seg nok næring, el rett og slett er en liten baby... Hun sa at alt så bra ut, men hun var stressa og hang etter skjema, så hele opplevelsen ble litt ødelagt. Hun måtte få hjelp til å se på hjertet og til å se kjønnet, siden det er såpass viktig for sykdommen. Ikke fikk vi høre hjertelyden, og ikke fikk jeg mere enn 2 bilder av babyen, som forøvrig ble veldig svarte, og ikke var det rom for å stille spm.

Jeg er satt opp på time 17 sept, og hun sa jeg fikk spørre om bilder og at jeg kunne stille spm mine da... Skal vel ikke gå utover meg at de ligger bak skjema vel? Og selv om jeg har ny time i sept, var jo dette en veldig stor dag for oss. Vi fikk jo svar på det vi lurte på, at babyen var ok og hvilket kjønn det ble, men føler meg litt snytt og føler at vi ikke ble sett og hørt.
 
Hei,

og gratulerer med baby på vei!
Det er aldri kjekt når man i møtet med helsevesenet føler seg overset og ikke blir hverken møtt eller sett -  så jeg kan godt forstå at du kjenner deg litt skuffet. Som du skriver er ultralyden-dagen for de allerfleste en veldig stor dag!

Som jeg forstår din mail er det snakk om at terminen din blev flyttet 4-5 dager lenger vekk så du var litt kortere på vei enn du regnet med.......... Det er faktisk det som er det aller-allervanligste på rutineultralyden rundt uke 18. Den tidlige ultralyden i uke 12 er mindre "nøyaktig" om man kan si det sånn.
Så når du fikk tilbakemelding på at alt så fint ut ville jeg roet meg med det. Og grunnen til at hun som tok ultralyden måtte få inn en ekstra person for å sjekke kjønn og hjerte kan jo bare være, at hun ikke hadde så mye erfaring enda.....- det er nemlig ganske krevende å bli skikkeiog dyktig på ultralyd.

Masse lykke til videre da og nyt svangerskapet ditt :-)

Vennlig hilsen fra jordmor Ragna-
 
Tusen tusen takk for svar. Det blir satt stor pris på. Skal legge opplevelsen bak meg, og nyte resultatet jeg nå:) Skal jo tilbake i september. Tusen takk igjen:)
 
Back
Topp