Rett og slett imponert over føden:(

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet

søteste skrev:

~Mummimamma~ skrev:

søteste skrev:
Jeg ringte jordmoren min jeg nå. Og hun ble litt satt ut at jeg ikke hadde blitt sjekket. Fikk hastetime hos ho nå i dag. Så da blir jeg iallefall sjekket:) Kanskje jeg kan slappe av litt da.

Så fint at du har en god jordmor du går fast til da iallefall!!

Hun hørtes ut som ei skikkelig sur kjerring. Jeg hadde lett sagt ifra hvis jeg kom og skulle føde og det var henne som tok meg i mot

Håper alt er bra med deg da =)

Kunne ønske jeg hadde den egenskapen. Jeg tørr ikke å dra i snora på sykehuset engang jeg. Og er sikkert derfor veldig dårlig til å forklare hva jeg kjenner og hva som er galt. Jeg må være veldig trygg på den personen først. Og sure kjerringer som gjør at jeg føler meg som en belastning gjør det nok ikke bedre. Når det gjelder min sønn og alle andre sier jeg i fra uten noe stress. Jeg tenker litt at det er kanskje ikke så nøye. Hadde håpet jeg ble bedre med årene, men ser ikke slik ut. Det går nok helt fint, men greit å finne ut hvorfor jeg har slike smerter i tillegg! Takk for at jeg får tømt det ut her inne:) Godt å få ut sinne:p Hihi

Vettu, jeg er ikke en som egentlig sier i fra om slike ting jeg heller..
Men på sykehuset med førstemann fikk jeg en student og hun gjorde så mye feil og det gjorde så  jævlig vondt når hun gjorde ting kontra når de andre gjorde det.

Problemet var at hun egentlig var jordmor på filippinene og trengte bare 50 fødsler her for å kalle seg jordmor så hun fikk nok litt ekstra fritt spillrom.

Til slutt sa jeg (eller mannen da :P ) ifra om at vi ikke ville ha henne på rommet mer..
Ikke akkurat samme situasjon, men hadde aldri trodd jeg kom til å si ifra heller.

Er du utilpass, så sier du (eller mannen selvsagt) ifra!!

søteste skrev:

Mrs Lutz skrev:
de smertene er antageligvis modningssmerter. om det er noe annet så er det antageligvis ikke noe føden har noe med?

Når man har hatt rier i fire uker og det står på helsekortet mitt at jeg skal ringe om forverring og mer smerte eller om jeg vill innlegges. Føden skal faktisk sjekke om det er noe galt, kan være enn infeksjon i underlivet f.eks dette hadde jeg for fire uker siden og legen min og min jordmor mener da at de burde sjekke om denne har forsvunnet. Eller om det er noe annet galt. Og det har vel egentlig ikke så mye med saken å gjøre heller, når det handlet om sure kjerringer som behandler pasientene dårlig.

ja men er ikke det fastlegen sin jobb?
altså hvis du har gått med rier i 4 uker så synes jeg din form spiller inn - man skal jo ha energi til overs når fødselen kommer også da.

søteste skrev:
Jeg fikk beskjed av legen å ta kontakt med føden i dag, pga sterke smerter og mindre liv. Hadde en tråd om dette i går. Ble satt til registrering og den viser vonde sammentrekninger som vanlig, ikke regligmessig. Og at barnet har en fin jevn hjertelyd. Jordmor sier til meg at legen må sjekke meg pga smertene mine, vi får beskjed om å vente. Så kommer det plutselig en jordmor å sier du skal hjem. Jeg spurte om ikke legen skulle sjekke meg pga mine smerter. Nei du kom pga lite liv, barnet har det bra og det er det vi bryr oss om da. Jeg svarer jo med at jeg kom pga mine smerter også. Nei de bryr vi oss ikke om, barnet har det bra! Flott det, da er jeg på vei hjem uten sjekk på hvorfor jeg har fryktelig sterke mensen smerter og forferdelig smerter i underlivet. For å si det slik jeg sitter å lurer på om jeg heller skal føde hjemme enn å møte slike forferdelige sure kjerringer som jeg har møtt på denne avdelingen. Godt babyen min har det bra da iallefall, det er jeg glad for! Går i allefall å slenge på ett lite smil!!!

Herlighet at det går ann.. Du er jo også kommet langt i svangerskapet... Ta kontakt med avdelingsleder og forklar situasjonen så får hun ta det videre:)
Dette fikk jeg beskjed om at jeg måtte gjøre når jeg ikke var fornøyd med en jordmor. (Jeg gjorde det ikke og angrer bittert den dag idag).

Back
Topp