Rett og slett imponert over føden:(

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Jeg fikk beskjed av legen å ta kontakt med føden i dag, pga sterke smerter og mindre liv. Hadde en tråd om dette i går. Ble satt til registrering og den viser vonde sammentrekninger som vanlig, ikke regligmessig. Og at barnet har en fin jevn hjertelyd. Jordmor sier til meg at legen må sjekke meg pga smertene mine, vi får beskjed om å vente. Så kommer det plutselig en jordmor å sier du skal hjem. Jeg spurte om ikke legen skulle sjekke meg pga mine smerter. Nei du kom pga lite liv, barnet har det bra og det er det vi bryr oss om da. Jeg svarer jo med at jeg kom pga mine smerter også. Nei de bryr vi oss ikke om, barnet har det bra! Flott det, da er jeg på vei hjem uten sjekk på hvorfor jeg har fryktelig sterke mensen smerter og forferdelig smerter i underlivet. For å si det slik jeg sitter å lurer på om jeg heller skal føde hjemme enn å møte slike forferdelige sure kjerringer som jeg har møtt på denne avdelingen. Godt babyen min har det bra da iallefall, det er jeg glad for! Går i allefall å slenge på ett lite smil!!!

hvis du har navnet hennes, så klager du... du kan klage uten navn også, men da må du beskrive henne godt iallefall.. og når du var der selvfølgelig.. :)

Herregud, da hadde jeg nok smelt tilbake til henne med noe mindre pent altså!

Du må si ifra om dette!
Utrolig at enkelte jordmødre, som jo skal få deg til å føle deg trygg og som man skal sette sin lit til, opptrer på den måten!

Det er veldig vanlig at de kun ser på barnet. 

Jeg skulle nektes igangsettelse på dag 15 etter ul-termin, som jeg i tillegg var uenig med, og som kunne vært flytta en uke bak, og da jeg prøvde meg på at jeg var sliten, lei og før har mistet ett barn i magen (i uke 25 altså, ikke sånn overtidsgreie) og at jeg var redd (har fødselsangst), så hjalp det ikke, babyen hadde nok fostervann og det var det de målte. Jordmoren var heldigvis på min side da, så legen ga seg og ble enige om at vi kunne prøve, hvis ikke skulle jeg dra hjem om kvelden. Åtte timer etterpå var ungen ute. Pwnd. 

Babyen som kom ut, bar tydelig preg av at hun hadde vært veldig lenge i magen. Legen tippet 43 uker + 2-3 dager. 

er dessverre en del som spiser en masse sitroner før jobb og det går utover slitne, bekymra mamma'er.  lykke til, håper smertene gir seg og du får iallefall en god natts søvn!   og dra tilbake viss dei ikkje gjør det, du er jo andregangsfødende, så dei kan ikkje avfeie deg totalt!!!!

Jeg er så elendig til å si ifra. Jeg begynner bare å gråte:( Jeg har mistet ett barn tidligere og lillemann så gikk jeg fra 3cm til 10 på en time. Pluss at jeg har en sykdom som gjør at det er stor fare for store blødninger. Pga dette har det blitt bestemt at jeg må være på spesialenheten og at jeg skal ha lav terskel for å ringe. Jeg har høy, veldig høy. Og nå kommer jeg ikke til å klare å ringe dem kjenner jeg:( Og jeg skjønner ikke hvordan de kan se på meg som risiko når de ikke undersøker meg engang, hvordan vet de hvordan jeg ligger ann til fødsel om det ikke blir sjekket:( Er det mulig å be om å føde på en annen avdeling? For denne liker jeg ikke:( Ikke orker jeg den klage prosessen heller. Det hjelper jo ingenting. Synd slike mennesker får jobbe i helsevesenet, for de ødlegger utrolig mye:(

Hvilket sykehus er dette snakk om??
For en utrolig dårlig behandling du fikk! Skal da sjekke hvorfor du har vondt!

lmk88 skrev:

Det er nok Fredrikstad. Jeg har en liten vane med å møte de verste tror jeg. For min vennine fødte på samme avdeling og da var det en fantastisk jordmor. Jeg er nok bare uheldig:(

søteste skrev:

lmk88 skrev:

Det er nok Fredrikstad. Jeg har en liten vane med å møte de verste tror jeg. For min vennine fødte på samme avdeling og da var det en fantastisk jordmor. Jeg er nok bare uheldig:(

Jeg "fødte" på B3.. Eller måtte ta ks da.. Men de som tok vare på meg og Oliver etter fødselen var helt fantastiske! Kanskje du har truffet på noen skikkelige sure jordmødre :/

lmk88 skrev:

søteste skrev:

lmk88 skrev:

Jeg "fødte" på B3.. Eller måtte ta ks da.. Men de som tok vare på meg og Oliver etter fødselen var helt fantastiske! Kanskje du har truffet på noen skikkelige sure jordmødre :/

Ja jeg var jo hos min vennine under fødselen hennes og de vi møtte da bortsett fra en var helt fantastisk. Men jeg møter de ikke desverre. Min samboer reagerer også på dette, og jeg er livredd for å få noen av disse under fødselen min. Jeg har litt uflaks, for jeg har blitt lovet at b3 skulle være mye bedre enn da jeg var lagt inn der sist. Men jeg møter de ikke:( Jeg kunne ønske jeg klarte å si ifra, kanskje jeg ikke formidler dette bra nok:(

æsj! Håper virkelig ikke hun er på vakt da du skal føde!

D er frykten for å treffe på slike mennesker som gjør at vi kvier oss med å ringe når vi er urolige for noe! Grrrr! For et kvinnemennesk!

Jeg fødte på B3 i Fredrikstad for 2 og et halvt år siden, da var det er par jordmødre  som hadde spist sitron før de gikk på jobbemoticon , ellers var det bare blide søte damer der.
Noen av dem er nok litt bestemte, men vi opplever jo det forskjellig i en føde, vente på å fødeprosess emoticon er min erfaring. Du må si i fra, eller få samboern din til å si i fra for deg. Lykke til i hvertfall

Skjønner ikke hva de gjør i det yrket hvis de er så jævla lite interessert i å ivareta mennesker.
Greit nok, det er sikkert mange som kommer inn med smerter og er bekymra, de sjekker babyen og sender de hjem, men i ditt tilfelle er det jo litt annerledes da. Synes de burde tatt deg mer på alvor.

Jeg ringte jordmoren min jeg nå. Og hun ble litt satt ut at jeg ikke hadde blitt sjekket. Fikk hastetime hos ho nå i dag. Så da blir jeg iallefall sjekket:) Kanskje jeg kan slappe av litt da.

søteste skrev:
Jeg ringte jordmoren min jeg nå. Og hun ble litt satt ut at jeg ikke hadde blitt sjekket. Fikk hastetime hos ho nå i dag. Så da blir jeg iallefall sjekket:) Kanskje jeg kan slappe av litt da.

Så fint at du har en god jordmor du går fast til da iallefall!!

Hun hørtes ut som ei skikkelig sur kjerring. Jeg hadde lett sagt ifra hvis jeg kom og skulle føde og det var henne som tok meg i mot

Håper alt er bra med deg da =)

søteste skrev:

Så bra du får sjekket, kanskje jordmora di kan ringe å kjefte litt på de ! De trenger å høre at det ikke er akseptabelt ! 

~Mummimamma~ skrev:

søteste skrev:

Så fint at du har en god jordmor du går fast til da iallefall!!

Hun hørtes ut som ei skikkelig sur kjerring. Jeg hadde lett sagt ifra hvis jeg kom og skulle føde og det var henne som tok meg i mot

Håper alt er bra med deg da =)

Kunne ønske jeg hadde den egenskapen. Jeg tørr ikke å dra i snora på sykehuset engang jeg. Og er sikkert derfor veldig dårlig til å forklare hva jeg kjenner og hva som er galt. Jeg må være veldig trygg på den personen først. Og sure kjerringer som gjør at jeg føler meg som en belastning gjør det nok ikke bedre. Når det gjelder min sønn og alle andre sier jeg i fra uten noe stress. Jeg tenker litt at det er kanskje ikke så nøye. Hadde håpet jeg ble bedre med årene, men ser ikke slik ut. Det går nok helt fint, men greit å finne ut hvorfor jeg har slike smerter i tillegg! Takk for at jeg får tømt det ut her inne:) Godt å få ut sinne:p Hihi

de smertene er antageligvis modningssmerter. om det er noe annet så er det antageligvis ikke noe føden har noe med?

Mrs Lutz skrev:
de smertene er antageligvis modningssmerter. om det er noe annet så er det antageligvis ikke noe føden har noe med?

Når man har hatt rier i fire uker og det står på helsekortet mitt at jeg skal ringe om forverring og mer smerte eller om jeg vill innlegges. Føden skal faktisk sjekke om det er noe galt, kan være enn infeksjon i underlivet f.eks dette hadde jeg for fire uker siden og legen min og min jordmor mener da at de burde sjekke om denne har forsvunnet. Eller om det er noe annet galt. Og det har vel egentlig ikke så mye med saken å gjøre heller, når det handlet om sure kjerringer som behandler pasientene dårlig.

Back
Topp