Rett holdning?

tullmusa

Forumet er livet
Ja.. Vi begynner vel å bli framtung eller hva jenter?[;)]
 Så på profilen min på BV, og de ba meg passe holdningen min. Er helt enig, for ryggen værker litt..

MEN HVA I ALL VÆRDEN ER RETT HOLDNING??[&:][&:]
Får vondt etter en stund uansett hvordan jeg står.. Må jo legge til at jeg er veldig svai i ryggen fra før av..

Ja, for jeg trodde at å ha rett holdning var gå med hodet høyt og puppene frem, men det belaster jo korsryggen... Om jeg skal prøve å få likevekt så får jeg jo pukkelrygg..[8|]

Ja det er ikke lett å vite hva som er rett holdning. Men det er helt naturlig at man svaier litt mere bakover nå når magen vokser. Tyngdepunktet endres jo pga. vekten på magen.
Selv har jeg gått som en pingvin de siste månedene... er så plaget med bekkenløsning at det er vanskelig å gå normalt...

Ja, av og til tar jeg meg selv i å hvile på svaien i ryggen liksom. Det blir jo helt feil!! Mulig jeg burde ta kontakt med en fysioterapaut for å vite hvordan jeg skal bruke ryggen.

Rak i ryggen? Må jo holde inn ræva for å få svaien bort, og det er IKKE pent med så flat ræv. I tillegg kommer alle cellulittene GODT fram når jeg strammer til. Lækkert!

Må bare le litt jeg!!!
Men jeg er svært svai i ryggen i utgangspunktet, sånn at jeg jeg kan
aldri bli helt rak i ryggen da....og enda svaiere blir jeg nå når jeg er gravid.
Blir jo rene hengebroen nå da[:D]

Hoff!! Hehe!! Hengebro![:D][:D]

Ser jo ikke noe godt ut med sånn svai.. Så en gravid dame med det, og jeg syntes hun så klekkeklar ut. Men så, sikkert en mnd etterpå så jeg henne igjen, enda større og med DEN svaien! Så jo at hun hadde vondt. Kunne sikkert dyttet en badeball bak i svaien, og den ville holdt seg der.. [8|][:D]
Stakkars dame...[8|] HUN HADDE NOK IKKE RETT HOLDNING!![;)]

Jeg har jo vært hos fysio denn euken for noe som viste seg å være min sedvanlig svaie og skjeve rygg, og ikke bekkenløsning. Det han sa jeg skulle gjøre var å løfte haka og gå med hode høyt, opp (ikke fram) med puppene og gjerne lene meg litt bakover når jeg går, så jeg ikke bærer alt på ryggen... føles skikkelig naturlig [8D]... men kanskje jeg lærer meg det. Han sa at etter hvert som jeg blir større må jeg bare lene meg mer og mer bakover når jeg går, for å veie opp for den store magen...

Jammen ikke lett med den holdningen....men det hjelper å vippe bekkenet litt bakover..altså å skyve rompa litt fram. I allefall det som funker for meg, for da blir svaien litt mindre. Men det ser kanskje ikke så bra ut....

Føles litt nå som denne kulen driver og vokser altså...merkelige greier!

M

vi er nok en elegant gjeng etter hvert - vralter og humper oss frem!

Back
Topp