Rethymnon eller Platanias???

glamaria

Gift med forumet
Vi skal til Kreta i september/oktober og er usikker på om vi skal satse på Rethymnon eller Platanias? Noen med erfaringer/anbefalinger?

ha ha. tenkte først det var et spørsmål om barnenavn jeg. Isåfall ville jeg valgt Platanias. hihi Har ikke vært på noen av stedene dessverre, men dytter litt for deg :)

Jeg syns Rethymnon var en vakker by, med gamle byen med trange gater og borgen på toppen. Gode restauranter og stranden som var lang og fin, ingen påtrengende selgere.

Anbefaler en tur til "øya" om du har lest den boka. Er en dagstur med båt, bading, mat og så til slutt Øya.

Spinalonga heter Øya

Har aldri vert på Kreta,men mannen har vert i Rarhymnon og han sier det var en koselig plass og fin strand:-)

¤Mosepjusk¤ skrev:
Rethymnon-mye mer sjarme enn Platanias.

Jeg ville sagt Agia Marina (2 min fra Platanias)
Der er det veldig sjarmerende,og du kan gå inn til Platanias for å shoppe/spise om kvelden.

Rethymnon er en veldig fin by, jeg har vært der og kommer til å reise tilbake også.. Kommer litt ann på hva du ønsker.. vi var der da storebror var 10 mndr, så jeg var opptatt av å reise til et sted hvor vi ikke trengte å ta noe taxi osv, og da er Rethymnon helt topp for det er masse å utforske til fots.. Platanias er mindre, men også veldig fint.. :)
Reiser dere til Rethymnon får dere ta en tur med sjørøverskuta nede ved havna, stas for både store og små :) 

¤Mosepjusk¤ skrev:
Rethymnon - mye mer sjarme enn Platanias.

Veldig sikker på at dette stemmer.
Har ikke vært i Rethymnon selv, men mormor stortrivdes der.
Platanias/Gerani er den kjedeligste sydenturen jeg noengang har vært på. Ikke noe spesielt flott og turistinfisert.

*Snuppo+1+1* skrev:

¤Mosepjusk¤ skrev:

Der er det veldig sjarmerende,og du kan gå inn til Platanias for å shoppe/spise om kvelden.

Ja, voldsomt mye fint å shoppe der du

Rethymnon er littegranne masete, mens platanias er mindre og litt ensformig kanskje. Agia Marina er imellom dem og en kjempefin by hvor du kan få ro og fre eller mas og leven om du vil:)

Oppdrag Nemo skrev:

*Snuppo+1+1* skrev:

¤Mosepjusk¤ skrev:

Det er nok for meg, for jeg reiser ikke sydover for å shoppe klær o.l.
men liker godt å tusle inn i forskjellige suvenirsjapper (men kjøper sjeldden noe)
Det er sjarmen med det.
og så er det veldig fint å gå turer (etter solen er gått ned) i gamlebyen.
Og i gamlebyen til Agia Marina er det mange gode tavernaer som ikke er stappet full med turister.

Vært på begge plassene flere ganger, og personlig liker jeg rethymnon best:)

*Snuppo+1+1* skrev:

Oppdrag Nemo skrev:

*Snuppo+1+1* skrev:

¤Mosepjusk¤ skrev:

men liker godt å tusle inn i forskjellige suvenirsjapper (men kjøper sjeldden noe)
Det er sjarmen med det.
Og i gamlebyen til Agia Marina er det mange gode tavernaer som ikke er stappet full med turister.

Det gjør overhodet ikke jeg heller, men jeg klarer knapt nok å huske noe annet enn en liten suvenirbutikk.

Jeg syns hvertfall Platanias var noe ræl. Kan være fordi jeg får frysninger av steder hvor man møter fler nordmenn enn fastboende.

Oppdrag Nemo skrev:

*Snuppo+1+1* skrev:

Oppdrag Nemo skrev:

*Snuppo+1+1* skrev:

¤Mosepjusk¤ skrev:

Det er sjarmen med det.

Det gjør overhodet ikke jeg heller, men jeg klarer knapt nok å huske noe annet enn en liten suvenirbutikk.

Jeg syns hvertfall Platanias var noe ræl. Kan være fordi jeg får frysninger av steder hvor man møter fler nordmenn enn fastboende.

Men det gjør man jo over hele kreta. Man bør være litt påpasselig med hva man sier faktisk (min mor er i overkant bitchete og det var skikkelig flaut da vi var der)...

Om du vil ha bu men ikke masse mas kan jo Chania være tingen:)

Back
Topp