Resultatet fra gentest/fosterdiagnosikk

FrkPippi

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberbarna 19
... Var veldig bra! Alt kom ut med "low-risk" :love7

... Og i tillegg er det ei lita frøken inni der! Det er såå rart! Det ble jo plutselig mye mer virkelig når vi fikk vite kjønn :Heartpink:rolleyes:

Hahah! Og klarte ikke skrive fosterdiagnosTikk riktig i headingen heller.. Haha

Åååå! Så bra!! ❤️ Gratulerer! Vi skal inn til ultralyd på Riksen 25.4, er da i uke 12. Grugleder meg, men håper på positive resultater som dere fikk!

... Var veldig bra! Alt kom ut med "low-risk" :love7

... Og i tillegg er det ei lita frøken inni der! Det er såå rart! Det ble jo plutselig mye mer virkelig når vi fikk vite kjønn :Heartpink:rolleyes:
Så herlig! Ei frisk lita jente :)
Åh, gleder meg til å få vite kjønn!

Vil også vite kjønn så tidlig! Vi vet nok ikke før tidligst OUL :p
Men det er jo supert at det er low risk, da kan man jo nesten slappe litt av!

Vil også vite kjønn så tidlig! Vi vet nok ikke før tidligst OUL :p
Men det er jo supert at det er low risk, da kan man jo nesten slappe litt av!

Ja, ikke sant! :D Men altså, mye kan jo skje enda mtp skader og sykdommer, alt er jo ikke bestemt av kromosomer/genfeil :rolleyes: men det er jo noe som absolutt gjør at vi senker skuldrene! Det var jo dyrt, men bortprioriterer heller x antall ultralyder og velger å kjøpe brukt utstyr fremfor nytt :)
Nå føler jeg liksom a vi har gjort det vi kan for å få vite mest mulig, og det er godt!

Hehe.. ja, gøy å vite kjønn, men jeg hadde ikke gjort det for å kun vite kjønn, det var en herlig bonus :p

Så deilig med et slikt resultat FrkPippi! Kom kjønnet som resultat av gentest? :)

Ja :) de skiller ut fosterets blod fra mitt blod. Andelen blod fra fosteret hos meg var på ca 7%, det er derfor man ikke kan gjøre panorama før svangerskapsuke 9, da er ikke andelen av fosteblod høy nok :) samme med nipt, da må man være i sv uke 10.
Så når de skiller ut fosterets blod kan de også se på kjønn naturligvis. Kjønn er jo også en av faktorene som de bruker når de regner ut risikoskåren for enkelte av kromosomavvikene også mener jeg :)
Om man ikke vil vite kjønn er det bare å si fra, da kommer ikke det resultatet med på PDFen du får.

Vi fikk nettopp svaret - en frisk liten jente i magen!!! :) er helt fra meg, jeg hadde det på følelsen men turte liksom ikke å håpe, vi har en gutt fra før som ønsker seg en lillesøster :)

Last edited:
Back
Topp