Resultater uke 5

mari1976

Elsker forumet

Her er resultatene for uke 5:

Sisteplass: Grønt lag med 0,91%

Førsteplass: Rødt lag med 0,97% 

Ukens superslanker er: Karamelion med -2,34 %

Ukens utgåtte er: *Oioi* med -0,38%

I tillegg har desverre Klumpen*sin*mamma valgt å trekke seg fra krigen

 
Jevnt denne gangen hvertfall:)

Gratulerer til rødt lag og Karamelion!
 
Takk for gratulasjon=)

Men jeg tror det har skjedd en feil.. jeg gikk ikke ned så mye som det står i innlegget over her. Jeg la merke til at det samme var skjedd i resultatlista inne på rødt-trådene også.
Med mindre jeg har regnet helt feil, og noen bare har rettet det (noe jeg ikke utelukker hehe), så har jeg gått ned 2,28% og ikke 2,34% :)
 

Det er rett det du sier, 2,34 % kommer sikkert av at det er delt på denne ukes vekt og ikke forrige slik, det skulle ha vært. Dette spiller uansett ingen rolle for hvilket lag som har vunnet denne uken, da det er vekten i kg som brukes og ikke prosenten for å finne lagets nedgang.

I tillegg er avstanden ned til den som kom på andre plass i ukens superslanker så stor, at du er ukens vinner uansett :-)

Flott at du gir beskjed i hvert fall!!


Karamellion skrev:
Takk for gratulasjon=)

Men jeg tror det har skjedd en feil.. jeg gikk ikke ned så mye som det står i innlegget over her. Jeg la merke til at det samme var skjedd i resultatlista inne på rødt-trådene også.
Med mindre jeg har regnet helt feil, og noen bare har rettet det (noe jeg ikke utelukker hehe), så har jeg gått ned 2,28% og ikke 2,34% :)


 
med fare for å virke bitter for at jeg røk denne uken (jeg er ikke det) så skjønner jeg ikke dette! Er det ikke lagets %-vise nedgang som teller? Men antall kg? Det er jo ikke rettferdig. Mulig jeg misforsto nå
 
Tror de tar utgangspunkt i kg nedgang og regner ut prosenten mot hele lagets vekt!
 


*OiOi* skrev:
med fare for å virke bitter for at jeg røk denne uken (jeg er ikke det) så skjønner jeg ikke dette! Er det ikke lagets %-vise nedgang som teller? Men antall kg? Det er jo ikke rettferdig. Mulig jeg misforsto nå


Det var kun %nedgangen (ikke antall g/kg) til Karamellion som var feil, ikke lagets totale. Den var riktig :)
 
men hvis man tar alles % nedgang og legger sammen og deler på 5 hos rødt lag kommer jeg til 0,902, mens hos grønt blir det 0,91%. Enkel mattematikk dette her. Men jeg gidder ikke mase mer om det, synes bare det ble litt urettferdig.
 


*OiOi* skrev:
men hvis man tar alles % nedgang og legger sammen og deler på 5 hos rødt lag kommer jeg til 0,902, mens hos grønt blir det 0,91%. Enkel mattematikk dette her. Men jeg gidder ikke mase mer om det, synes bare det ble litt urettferdig.


Det er enkel matematikk ja.
Men ser du hva du har regnet ut?
Du har regnet ut gjennomsnittlig nedgang på medlemmene.

Det vi er ute etter, er den totale nedgangen for laget. Det er noe helt annet. Du må legge sammen vekten til medlemmene forrige uke og denne uken, også regner man ut lagets totale %nedgang siste uken.

1 % ned på karamilion f.eks er ikke det samme som at laget går ned 1%.
 

Er lagets prosentvise nedgang som teller ja, men den blir jo regnet ut fra hvor mange kilo laget har gått ned i forhold til forrige ukes vekt, så skal jo bli riktig det.
Har jo vært samme systemet hver uke!
 
jup, da skjønner jeg. tenkte det var sånn som jeg regnet det som ble riktig siden dette stemte for grønt lag. trekker mine beskyldninger for feilregning, og lister meg ut
 
Back
Topp