Resultat fra Duotesten

• Trådstarter Trådstarter Chuma
  • Opprettet Opprettet
C

Chuma

Guest
Ultralyden i går gikk fint, den tok bare laaang tid fordi babyen ikke lå slik til at de lett kunne måle nakkefolden. Så da fikk jeg ligge der lenge og kikke på vidunderet, som hoppet rundt, sprellet masse og vinket til mamma! Til slutt fikk hun det da til, og punchet dataene inn i programmet mens jeg ventet, og kom frem til følgende:

Bakgrunnsrisiko for Down´s syndrom basert på alderen min var 1:77. Den justerte risikoene etter prøvene er 1:1533. For Trisomi 18 var den 1:905, nå er den 1:18097. Trisomi 13 var 1:2130, justert er den 1:25921.

Så det er altså veldig liten sjanse for at babyen har noen av disse genfeilene. Dette var jo ikke noe jeg var spesielt bekymret for, spesielt de to siste er jo sjeldne greier, men det er økt risiko med økt alder, så når jeg fikk tilbudet om undersøkelsen, så takket jeg jo ja.

Ellers var målene helt på dagen der de skulle være, alt ser bra ut. Blør masse fortsatt, og de kan ikke si noe om hvordan det vil bli videre, må bare leve med det og håpe på det beste. Det eneste de snakker om er hvorvidt jeg skal fortsette med blodfortynnende, i løpet av 1 uke har jeg hørt 3 forskjellige leger uttale seg:

-"Hvis noen skal ta blodfortynnende, så er det deg!"

-"Jeg synes kanskje du skal slutte" (da spurte jeg om det kanskje var lurt å ta en mindre dose, da svarte hun at det var det ingen vits i, det var alt eller ingenting)

-"Vi vet ikke hva som er best. Kanskje du skal prøve å halvere dosen?"

Full uenighet, med andre ord. En fjerde lege gav meg valget selv, jeg kunne gjøre som jeg ville...Synes ikke det er en avgjørelse jeg selv skulle måtte ta! Hvis jeg slutter, så risikerer jeg kanskje blodpropp i morkaka og mister babyen. Hvis jeg fortsetter, så blir kanskje blødningene verre, med alt det kan føre med seg. Umulig for meg å vite hva som er best!

Anyway, alt er bra pr. i dag, vi suser videre ut i 2. trimester! :)

Fikk et bilde også:

bilde_zps53f6f033.jpg

Last edited by a moderator:
Se så fiiin liten baby da <3 Jeg har troen.. Håper inderlig alt går bra denne gangen :) Men veldig bra at det så så fint ut på prøvene også får vi håpe de finner en god løsning på medisinen din :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Så godt å høre at babyen hadde det bra. Dette skal gå bra. Håper at blødningen stopper opp. Slitsomt og vondt å gå sånn i usikkerhet. Ene kusina mi hadde blødninger under hele svangerskapet. Så hun var sengeliggende i mange mnd, men fødte en velskapt gutt. Så det gjelder å ikke gi opp håpet. Er det håp er det liv. ♡

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Godt å høre at alt står bra til! :) synes heller ikke det er en avgjørelse du skal ta! Det må da finnes noen leger som kan snakke sammen og finne en god løsning.

Håper og tror at alt kommer til å fortsette å være bra med lille babyen :)

Herlighet så godt å høre! Fortsetter å krysse alt jeg har for dere!

Sent from my iPhone using BV Forum

Så frustrerende å måtte være prøvekaninen!
Men det er jo mirakelbabyen så det må jo gå bra :)
Men har du fått blodpropp i morkaka i de andre svangerskapene?
Er det eventuelt mulig å stoppe på blodfortynnende til blødningene stopper for så å begynne igjen etterpå?

Back
Topp