Resultat av ivf med tett eggleder

malla1987

Betatt av forumet
Jeg har en eggleder igjen som er tett, etter samtale med fertilitetssenteret sier de at resultatet av ivf er dårligere så lenge jeg har den tette eggledere.
De ønsker at jeg skal fjerne egglederen for at prognosen skal bli bedre.
Er det noen som har vært borte i noe liknende? Burde jeg fjerne den?

jeg har to tette eggledere og ingen i prosessen har gitt meg lignende beskjed i hvertfall. har ingen råd å komme med og håper noen andre kan hjelpe deg :)

Jeg har lest det et annet sted også.. Legen min sa at det kan lage ugunstig miljø for embroet.
Jeg har valg å prøve ett ivf forsøk først, satser på at det ordner seg :)

Hvis egglederne dine er tette og væskefylte kan denne væsken lekke ut i livmoren og skape et dårlig miljø for evnt graviditet. Men det behøver ikke å være slik, det kommer an på hva som er grunnen til at de er tette. Jeg har en eggleder som er tett som følge av sammenvoksninger pga endometriose. Det er ingen væske i dem, og jeg har derfor ikke blitt anbefalt å fjerne dem. Så det kan variere hva slags beskjed man får.

Jeg har fjernet begge to. pga dette. som Chuma nevner over, de var væskefylte og infiserte og skapte dårlig miljø for ett evt svangerskap. Jeg ble derfor sendt til ullevål for lapraskopi. Hadde da diskutert problemstillingen med langebrekke før operasjoenon og blitt enige om at han skulle fjerne de dersom det var helt sikkert at de var ubrukelige.. De var i følge han helt totlat ødelagte og gjorde bare skade. Men har ikke blitt gravid etterpå heller:(

Har tette eggledere jeg også å har heller ikke hørt om det du nevner. Dette skal jeg spørre om ved en evt ny klinikk :)

Jeg hadde to tette, væskefylte eggledere og fikk beskjed om at de måtte fjernes før jeg kunne gå videre med ivf fordi de ville skape et dårlig miljø i livmoren så ingen embryo ville festet seg. Fjernet begge og er i gang med første ivf-forsøk nå. Insett av embryo i morgen :)

Hei! :)

Jeg har tette eggledere. Tror ikke det kom en dråpe med kontrastvæske gjennom de. Dette ble avdekket under laparoskopi på grunn av mistanke om endometriose for 2,5 år siden. Det viste seg at jeg hadde sykdommen og at sammenvoksinger som et resutat av sykdommen trolig er skyld i at de er tette.

Etter dette startet jeg med prøverørsbehandling.
1.forsøk IVF = negativ test etter både 1. og 2. innsett (frys) De to eller tre resterende eggene overlevde ikke opptining.
2. forsøk IVF = "annulert" (ingen egg ble befruktet)
3.forsøk ICSI = bankers! Nå skal vi bli foreldre i mai!!!

Som noen skrev over. Det har vært en lang vei, men det er verdt det :angel8 Etter at hele forsøk 2. gikk "ad oundas"var jeg skikkelig "tom" og innstilte meg på å leve et liv uten egne barn, men plutselig.. så gikk det! :rolleyes:

Back
Topp