Restskatt *inspirert*

Vinterstorm

Gift med forumet
Mailykke <3
Når man får restskatt å betale... er det ingen av dere som har fått det som noen gang i forrige år tenkte at dere kanskje betalte litt for lite skatt? Jeg har aldri fått restskatt og jeg tror kanskje det har litt med at jeg følger litt med selv at jeg trekker nok.

Jeg vet at hos noen er det sløvt og egen feil at man får restskatt, og da tenker jeg at det ikke "er lov" å klage. Men hos andre... hva er grunnen?

Lurer litt på det i dag jeg[:)]

Har fått 32 kr i restskatt på det meste [:D]

Mannen min fikk restskatt i år, og han har tabelltrekk. Trodde virkelig det ordnet seg automatisk, men tydeligvis ikke[&:]

Ååå... liker så godt slike tråder jeg da[:-]
Men nei, når man tjener uregligmessig hele året, og års lønnen kan variere fra år till år, så er det faktisk vannskelig å følge med om man trekker nok.
Vi fikk 40000 i smell, sambo trakk 36% skatt i fjor, hadde regnet med det holdt da vi hadde 5 mill i gjeld.
Men det gjorde det ikke.
Jeg klager ikke jeg. Men jeg forstår at folk gjør det.
For ut i fra mine beregninger så skal min kjære sambo opp i over 40% skatt og det er alt for mye synes jeg.

ORIGINAL: nate 85

Mannen min fikk restskatt i år, og han har tabelltrekk. Trodde virkelig det ordnet seg automatisk, men tydeligvis ikke[&:]

Behøver ikke å gjøre det(som dere har sett) pga inntektene kan være litt forskjellig fra år til år og tabelltrekk baserer seg på året før. Evt endringer må man nesten passe på selv.
Jeg må nok endre tabell på mine lønnstrekk i år for de har satt meg opp på mindre inntekt enn hva jeg tror jeg kommer til å få.

ORIGINAL: søteste

Men nei, når man tjener uregligmessig hele året, og års lønnen kan variere fra år till år, så er det faktisk vannskelig å følge med om man trekker nok.
Vi fikk 40000 i smell, sambo trakk 36% skatt i fjor, hadde regnet med det holdt da vi hadde 5 mill i gjeld.
Men det gjorde det ikke.
For ut i fra mine beregninger så skal min kjære sambo opp i over 40% skatt og det er alt for mye synes jeg.

Sambo trekker 40% i skatt og fikk baksmell. Men det viste seg at hele boliglånet står på meg, så når vi endret det på selvangivelsen så viser det seg at han får igjen, og jeg får bare litt mindre igjen enn det først antatt.

ORIGINAL: MammaKarri82

Men det gjorde det ikke.

Sambo trekker 40% i skatt og fikk baksmell. Men det viste seg at hele boliglånet står på meg, så når vi endret det på selvangivelsen så viser det seg at han får igjen, og jeg får bare litt mindre igjen enn det først antatt.

Ja slike er det ikke med oss da. Dette er med alle fratrekkene. Til og med pendlingen vår.

ORIGINAL: MammaKarri82

Men det gjorde det ikke.

Ja slike er det ikke med oss da. Dette er med alle fratrekkene. Til og med pendlingen vår.

Ja da er det jo kjedelig...

Back
Topp