Restriksjonstråd

Dere med barn, hvordan gjør dere ift sandkasser og «skitt» i forhold til barnehage? Vært på livets første barnehagedag ute, og med sand etc. hva gjør man? Det anbefales hansker og grundig vask ift toxoplasmose men ikke alt er så forenlig med et lite småbarn til hjemme

Jeg lever altså helt som normalt. Lar være å spise det som ikke er anbefalt, og har sagt fra meg ansvaret for kattedoen. Men jeg tar ikke på meg hansker for å ta på barnet mitt som er fult av sand, eller for å leke med han ute i vår egen sandkasse.

Dere med barn, hvordan gjør dere ift sandkasser og «skitt» i forhold til barnehage? Vært på livets første barnehagedag ute, og med sand etc. hva gjør man? Det anbefales hansker og grundig vask ift toxoplasmose men ikke alt er så forenlig med et lite småbarn til hjemme
Tenker det er forskjell på å grave i kattedo og lek i sand. Vask hendene grundig etterpå og prøv å la vær å sutte på fingrene frem til det tenker jeg. Følge rådene til nhi/helsenorge er egentlig en fin leveregel som gravid.

Om det er barna som har lekt i sandkasse gjelder samme regel som ellers her i hus. Vask hendene godt når man går inn igjen etter å ha vært ute av huset. Uavhengig om det er utelek eller handletur på butikken.

Back
Topp