Restriksjoner ved vainal fødsel når tidligere KS?

Punky84

Flørter med forumet
Legen min sa i dag at når jeg hadde keisersnitt med nr 1 blir man bedre fulgt opp ved vaginal fødsel med nr 2. Jeg var så hormonell og på gråten under hele timen at jeg ikke spurte mere hva det innebar der og da, men kom til å tenke på det nå.... Selvfølgelig. hun sa de hadde faste prosedyrer på dette.. Jg ønsker veldig å fullføre en vanlig fødsel denne gangen og håper kroppen min " tåler" det pga tidligere KS. Er 40 + 5 idag og hadde håpet legen skulle røske opp litt inni der og skjenke modenhet men hun var 45 min forsinket og ropte opp 2 stk samtidig så da orket jeg ikke spørre om hun kunne det... Skuffet!!

vet ikke så mye, men du får nok ikke lov til å føde i badekar ihvertfall for da har de litt mindre oversikt..

jeg hadde haste ks sist, og det var en laaang og j***** fødsel, men denne gangen kan jeg si det var en "drømme" fødsel i forhold! jeg fødte helt fint vaginalt denne gang :)

Nå vet jeg ikke hvorfor du hadde KS sist, men hvis det kom etter laaang tid feks, kan det være at de ikke lar det dra så langt ut denne gang, for da kan det hende du er smal i bekkenet feks.

*sniker fra april*

Jeg hadde en lang fødsel med førstemann som endte i haste-ks.
Andre gangen fikk jeg en fin, ukomplisert vaginal fødsel - som varte i 2 timer og 20 minutter fra 3 cm! En drømmefødsel, egentlig.
Jeg hadde skrevet ønskebrev til jordmor, og fikk alt oppfylt. Kunne sitte i badekar under åpningsriene, enda jeg først fikk høre at de ikke ville gjøre det pga tidligere ks.
De følger litt ekstra med, men det synes jeg var en utrolig lettelse. Babyen fikk elektrode på hodet så de hele tiden hadde full kontroll på pulsen hennes.
I motsetning til sist tålte denne babyen riene veldig godt, heldigvis.

Satser på du får en like fin opplevelse som meg andre gangen :-)

Back
Topp