Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ikke løfte tungt første ukene etter innsett, ikke harde styrketreningen. Jobber og lever som normalt egentlig. Fikk beskjed at sukker og koffein var kanskje en fin ting å kutte ned på.Etter mange MA/SA. Får dere (evt velger) noen restriksjoner på hva dere ikke skal gjøre i neste svangerskap/forsøk? For eksempel ikke løfte, ikke trene osv?

Vi har opplevd to på rad nå, som ikke er i kategorien mange, så mitt perspektiv er deretter. Men kan jo dele mine tanker uansett.
Det er litt fortvilende å ikke få beskjed om at viss vi bare unngår dette eller gjør mer sånn så øker man sjansen for at det går bra neste gang. Men samtidig er det jo aller aller oftest ikke en ekstern grunn til at det skjer. Etter vår andre MA krevde nesten min samboer at sykepleier og lege skulle si hva vi kunne gjøre annerledes, men så er det liksom ikke så enkelt. Han fikk ihvertfall ingen svar. For min del er det mest godt å vite at jeg ikke kan gjøre så mye feil. Så jeg følger bare de normale gravidrådene og håper på det beste.
Hvor mange har du vært gjennom?![]()

Beskjeden er å leve som normalt. Er du vant til å trene styrke, løfte tungt, så er kroppen vant til det så det spiller ingen rolle om du fortsetter med det.Tusen takk for svar! Virker som det er egne valg om restriksjoner? Ingen som har fått beskjed om en viss levemåte av sykehuset/lege? Synes det er så interessant å høre andre sine opplevelser. I min jobb er det for eksempel mye stress, men får ikke annen beskjed enn å leve som normalt.