Restriksjonar etter utskrapning?

¤Gressenka¤

Glad i forumet
Altså, om eg har forstått det riktig, så er det infeksjonsfare så lenge man blør.
Forstod det på legen at eg også burde vente ei god stund etter at eg slutta å blø

Kor lenge venta dokke med sex og bading i basseng?
Idag er det 16 dgr sida utskrapning. Bare få dagar sida eg slutta å blø.
Eg har behov for å gå i basseng pga ryggplager, og mannen kjem heim neste
veke, må man da avstå fra sex fortsatt? Da er det 3 veker sidan inngrepet

jeg aner ikke siden jeg hadde SA og ikke utskarping.
Spurte legen når jeg kunne humpe. han sa det var når je følte meg klar.
Spurte ikke om det med bading for det tenkte jeg ikke på...

Jeg reiste på ferie til syden 14 dager etter utskrapning og badet da. Hadde sluttet å blø og det gikk helt fint [:D]

Jeg hadde sa (ikke behov for utskraping). Fikk beskjed om å vente til etter neste mens før vi hadde sex, var i basseng/badekar ol....Men etter det jeg ser andre skriver her var visst det veldig strengt....

Jeg fikk beskjed om at når blødningene ga seg, så var det trygt. Ventet en uke til, bare for å være sikker...[:)]

ORIGINAL: ¤Gressenka¤

Altså, om eg har forstått det riktig, så er det infeksjonsfare så lenge man blør.
Forstod det på legen at eg også burde vente ei god stund etter at eg slutta å blø

Kor lenge venta dokke med sex og bading i basseng?
Idag er det 16 dgr sida utskrapning. Bare få dagar sida eg slutta å blø.
Eg har behov for å gå i basseng pga ryggplager, og mannen kjem heim neste
veke, må man da avstå fra sex fortsatt? Da er det 3 veker sidan inngrepet

jeg har hatt utskrapning begge gangene jeg har mistet og jeg har nok vært super heldig begge gangene...for jeg har kunn blødd den dagen jeg hadde inngrepet og halve dagen etter...og EL har kommet akkurat som den skulle begge gangene,ingen forhindringer eller tull...
men man skal alltid vente ca 14 dager...pga av infeksjonsfaren..
første gangen dro vi til syden 14 dager etter og da sa gyn at det var helt i orden med både bading og sex hvis jeg ikke blødde mer...

så jeg hadde tatt sjansen hvis du har sluttet og blø for noen dager siden...både med bading og sex...

Jeg har fått beskjed om at jeg skal holde meg unna bad, sex, tampong osv MENS jeg fortsatt blør. Forstod det slik at jeg kan fortsette som før etterpå. Så gi det en ca 3 uker etter inngrepet. (Var gjennom revisio for 3. gang i dag, faktisk, så har litt erfaring..).

Lykke til! Trist å se at du mistet spiren din[:(]

skal vente i 2 uker med tampong, sex og bading i badekar, fikk den beskjeden både i sommer og i forrige uke...
bading i basseng/hav kan du gjøre når du vil, så lenge du ikke trenger tampong pga blødning...

Fikk samme beskjed som de fleste her, å vente til blødningene hadde gitt seg. Jeg blødde ca 1 uke etter utskrapningen, men for å være helt sikker ventet vi en uke til med å ha sex.

Når jeg mista i uke 15+6 fikk jeg beskjed om å betrakte det som en fødsel aka vente til etter blødninger og litt til. Jeg blødde i ukesvis.

Nå mista jeg i uke 8+6 og blødde knapt et døgn. Aner ikke hvor lenge jeg må vente siden jeg ikke fikk samtale etterpå.

Jeg hadde utskraping, men fikk inge beskjed om verken sex, svømmebasseng osv osv. Spurte spesifikt om det, men legene
sa at vi kunne ha sex igjen når vi var klar osv osv[8D]

Fikk beskjed om 14 dagers karantene. Dvs sex, bading, tampong ..

Karantene så lenge det blør...
Hadde utskrapning 2 februar og blødde kun i 2 dager også var det 2 dager uten blødning og spotting.
Vi hadde sex den 4 dagen og da begynte jeg å blø litt igjen.. Blødd siden [:'(] Så var kanskje ikke helt klar for det så tidlig allikevel..

Sies at infeksjonsfaren er der så lenge du har blødning. Når du slutter å blø så skal sex uten regnfrakk gå bra og bading også. Hadde en BO i november -10 å hadde utskrapning,fikk da beskjed av jordmor at vi kunne bruke regnfrakk hvis lysten var der mens jeg enda blødde. Mennår blødningen var over så var det rett frem å gjøre hva vi ville.

Beklager så mye for utskrapningen Blir så trist vær gang jeg hører nån har mistet..

Back
Topp