Restplass reise? erfaringer

Herewegoagain

Forumet er livet
Julikulene 2020
Hei, har veldig lyst til å reise en uke til syden i sommer, men vi har andre reiseplaner også som er fortsatt litt defuse pga litt familiegreier. Kan derfor ikke bare kjøpe reise nå! Vi er 2 voksne med 3 barn (6,11,12)
Noen her som har kjøpt restplass på kort varsel? noe jeg bør vite?
Hvor har dere da reist? og hvordan var det på hotellet med romstørrelser? måtte dere med flere en to barn ha to forskjellige rom??

Reisetidspunkt mest sannsynlig mulig i uke 31 kanskje litt tidligere

Har brukt restplass et par ganger, men aldri uspesifisert da jeg personlig syns det er for risikabelt. Bestiller du spesifisert reise er det akkurat som en hvilken som helst ferie, dere vil bare ha bare litt mindre valgmuligheter når det gjelder hotell og rom. :)

Har brukt restplass et par ganger, men aldri uspesifisert da jeg personlig syns det er for risikabelt. Bestiller du spesifisert reise er det akkurat som en hvilken som helst ferie, dere vil bare ha bare litt mindre valgmuligheter når det gjelder hotell og rom. :)
Vi har brukt uspesifisert en gang, før vi fikk barn :) veldig spennende, men hadde ikke gjort det med barn. Betalte 900 per person til kreta :p

Kanskje det blir best å bestille hvis vi deler oss opp?
Kan ikke reise uspesifisert tror jeg, må kunne undersøke område litt i forveien :)

Vi har brukt uspesifisert en gang, før vi fikk barn :) veldig spennende, men hadde ikke gjort det med barn. Betalte 900 per person til kreta :p

Ja, jeg kjenner også mange som har vært veldig fornøyd med uspesifisert :) Det må man nesten vurdere selv, for meg, selv uten barn, vil det være alt for stressende :p

Ja, jeg kjenner også mange som har vært veldig fornøyd med uspesifisert :) Det må man nesten vurdere selv, for meg, selv uten barn, vil det være alt for stressende :p
Vi var litt mer spontane på den tiden enn vi er nå :hilarious:
Edit: kom på at jeg reiste slik med to venninner også, endte i playa del ingles, og vi var kjempefornøyde. Men jeg var nervøs, da vi leste at i verste fall kunne man risikere å havne i privat hjem eller noe sånn :hilarious:

Tror hvis jeg skulle reise uten barn hadde det vært greit :) men med barn må jeg kunne planlegge litt :)

Ja :) hvor lenge kan jeg vente med bestilling tror dere??
vi kan jo også bare ta ColorLine til DK ;) men sol, strand, sjø, basseng, is osv frister litt siden det er leeeeenge siden (2/3 barn har ikke vært i syden ennå)
Vi skal til danmark imorgen :D jeg vil også på tur til sydligere strøk, men samboer vil vente til ungene blir større:p

Når var det dere tenkte å reise?
Når dere er såpass mange, så hadde jeg ikke våget å vente så altfor lenge. Utvalget av reiser blir færre dess nærmere dato man kommer :)

Vi skal til danmark imorgen :D jeg vil også på tur til sydligere strøk, men samboer vil vente til ungene blir større:p

Når var det dere tenkte å reise?
Når dere er såpass mange, så hadde jeg ikke våget å vente så altfor lenge. Utvalget av reiser blir færre dess nærmere dato man kommer :)

mest sannsynlig uke 31 :) men men om ikke i år så kanskje neste år. DK er fint også, så uansett hvad blir ferien god det er jeg sikker på :)

Har kjøpt restplass mange ganger, både spesifisert og uspesifisert, men det var før vi fikk barn. Når vi var en vennegjeng på 4 stk fikk vi beskjed om at de ikke kunne garantere at alle kom på samme hotell, så da valgte vi å dele oss opp, havnet da ca 40 min vekke fra hverandre på samme øy. Vet ikke hvordan det er med barn, men ville undersøkt det på forhånd hos de aktuelle aktørene.

Restplasser er flott, vil da anbefale en titt på nazar sine all inklusive pakkereiser, de er veldig rettet mot barn. Og Tyrkia er billig. Reiste på restplass med de, spesifisert hotell, og det innfridde til forventningene. Er man flere enn to bør du bestille spesifisert hotell. Uspesifisert er bedre for 1-2 personer da de får plass på samme rom. På uspesifiserte hoteller er det jo det ene rommet her og der som de booker deg inn på for å fylle opp. Ikke sikkert man får stort rom eller være på samme hotell en gang. Med barn må dere jo nødvendigvis være sammen, men igjen, de blir bare å klemme dere inn et sted da. Det kan gå begge veier, men er færre muligheter når man trenger så stort rom/rom ved siden av hverandre.
Sist jeg reiste uspesifisert var til Rhodos og jeg reiste da alene. Hadde flaks som bare juling, og havnet på en 5-stjerners resort med 3 basseng, stor leilighet med 2 dobbeltsenger + gjesteseng og kjøkken og digert bad. De hadde tennisbane, volleyball, aktivitetsplanleggere, vannaerobic, quiz ved poolen, bar ved poolen, restaurant, you name it. Var bare griselekkert og jeg dro ikke på stranda i det hele tatt. Hang bare på resorten. Så nå tør jeg ikke reise uspesifisert igjen, tror jeg har brukt opp all flaksen. Jeg hadde jo egen inngang med en liten allé foran døra, herremin... men ingenting topper det å bare spasere rett fra rommet og ut til bassenget via terrassen. Det var som mitt private basseng. Du kan tro jeg kosa meg.

Restplasser er flott, vil da anbefale en titt på nazar sine all inklusive pakkereiser, de er veldig rettet mot barn. Og Tyrkia er billig. Reiste på restplass med de, spesifisert hotell, og det innfridde til forventningene. Er man flere enn to bør du bestille spesifisert hotell. Uspesifisert er bedre for 1-2 personer da de får plass på samme rom. På uspesifiserte hoteller er det jo det ene rommet her og der som de booker deg inn på for å fylle opp. Ikke sikkert man får stort rom eller være på samme hotell en gang. Med barn må dere jo nødvendigvis være sammen, men igjen, de blir bare å klemme dere inn et sted da. Det kan gå begge veier, men er færre muligheter når man trenger så stort rom/rom ved siden av hverandre.
Sist jeg reiste uspesifisert var til Rhodos og jeg reiste da alene. Hadde flaks som bare juling, og havnet på en 5-stjerners resort med 3 basseng, stor leilighet med 2 dobbeltsenger + gjesteseng og kjøkken og digert bad. De hadde tennisbane, volleyball, aktivitetsplanleggere, vannaerobic, quiz ved poolen, bar ved poolen, restaurant, you name it. Var bare griselekkert og jeg dro ikke på stranda i det hele tatt. Hang bare på resorten. Så nå tør jeg ikke reise uspesifisert igjen, tror jeg har brukt opp all flaksen. Jeg hadde jo egen inngang med en liten allé foran døra, herremin... men ingenting topper det å bare spasere rett fra rommet og ut til bassenget via terrassen. Det var som mitt private basseng. Du kan tro jeg kosa meg.
WOW høres helt konge ut :)
Jeg tenker så lenge vi er på samme hotell er det greit! da deler vi nok bare opp på gutterom/jenterom :)
får se hvad som dukker opp etterhvert

WOW høres helt konge ut :)
Jeg tenker så lenge vi er på samme hotell er det greit! da deler vi nok bare opp på gutterom/jenterom :)
får se hvad som dukker opp etterhvert
Åååh, nå fikk du meg til å begynne å titte på restplasser og drømme meg vekk....

Har vært kjempefornøyd med restplasser mange ganger. Både med og uten barn, men med barn kun spesifisert :-)

Hvis man reiser spesifisert så blir restplasser akkurat det samme som om du skulle ha bestilt mange mnd i forveien bare at du har mindre valgmuligheter. Hvis dere er fleksible ift reisemål er restplasser helt supert.

Back
Topp