Restless legs

Tomatplante

Forelsket i forumet
♡Julekulene 2021♡
Noen som plages med restless legs her?
Har dere noen gode tips?

Plages på kveldene og i innsovningsfasen når jeg skal sove.. :wtf:
 
@ElskerJesus♡ vet nok en del om dette :meh:
 
Jeg bruker støttestrømper hele dagen og har god effekt av det.
Man kan også ta tilskudd av magnesium.
Mamma sverger til en ulltråd knytt rundt ankelen, det hjelper visst det også :p
Ellers kan det hjelpe å få partneren din til å massere leggene :)
 
Off ja, det e heilt tortur! Har prøvd det mesta og for min del fungerer lite. Kanskje det virker som der fungerer litt, men så er det heilt stopp. Får det ein del på dagtid og nå når eg sitter:inpain:

Har prøvd magnesium, ullsokker, ulltråd, massasje, dusj, varme/kulde, støttestrømper, magnesium krem med lavendel og ulike eteriske oljer.

Det som har muligens hatt litt effekt er støttestrømper og magnesium krem med lavendel. Men frykter det henger sammen med jernmangel for min del, og eg tåler ikkje jerntilskudd denne graviditeten :(

Klarer å fungere så lenge eg kan sove på skift, men fryyyktelig slitsomt å ligge i timasvis uten å få sova når ein egentlig er stuptrøtt:smiley-angry017

Møsta forøvrig vetet heilt over Haukeli idag, beino holdt på å eksplodera!! Og i kolonna og alt var det tortur! Mannen måtte stoppa midt på fjellet i snøstorm så eg fekk ut å strekka på beino, va iiiiiskaldt, men det hjalp! Hørt om andre som har god effekt av å kjøla ned beina, og ha det veldig kaldt på soverommet og ha beina utanfor dyna.

Eg har liksom funnet ein viss form for fred med at det berre blir sånn i 6 veker til. Så får me sjå om det går seg til eller om eg blir gal :laughing021
 
Jeg har prøvd masse selv, og noen ting fungerer i perioder, så må jeg over på andre hjelpemidler:p

I starten fungerte magnesium krem, og etterhvert gikk jeg over til å smøre føttene med Delisan muskel rub som er en avkjølende krem som lukter ganske sterkt, men funker akkurat lenge nok til at jeg rekker å sovne:happy:

Jeg har også kjøpt jeg meg fotmassasje som jeg bruker annenhver kveld (har lagt ved bilde). Den masserer så heftig at det gjør vondt å bruke den hver dag :joyful: men den har også en funksjon som klemmer føttene og den er gull om jeg kjenner det begynner å krible.

Jeg har hatt problemer med urolige føtter under hele graviditeten, og endelig har det begynt å roe seg. Vet ikke om det er takket være massasjen eller at det rett og slett bare begynner å gå over…men jeg føler virkelig med deg! Skikkelig slitsomt å ikke kunne få sove :Heartred Håper du finner noe som fungerer for deg!

E0388AA9-02FB-43F4-BCCD-060DBE726A7A.png
 
Har prøvd alt
Ble tipset om å spise banan da man tar opp lettere enn ved tabletter (magnesium/kalsium)
Og litt ankel/legg/fotmassasje av mannen før leggetid hjelper
+støttestrømper

vet hvor hat det er
 
Back
Topp