Restless legs

Tildemor

Glad i forumet
Februarbarna 2023
Jeg har diagnosen fra før, så i gjennomsnitt sliter jeg med urolige bein ca 2-3 netter i uka, MEN.. nå er det seriøst ille hver eneste kveld/natt. Blir gal! :shifty:

Gjør de vanlige "øvelsene" som lindrer i noen timer før det er påan igjen, så er mye våken om nettene. Mye værre nå, enn til vanlig.

Lurte på om det er flere her som sliter med det samme, og som har noen tips? :)

Jeg hadde det forrige gang. Begynte å sove med ullsokker, det hjalp utrolig!

Jeg er ekstremt plaget. Tar kalsiumtabletter og smører på kalsiumolje før leggetid. Det hjelper bra her. Når det er ekstremt ille tar jeg på varmepose på leggene.

Takk for svar, dere!

Ullaokker har jeg, men tror jeg skal gå til innkjøp av en varmepose :happy:

Jeg har diagnosen fra før, så i gjennomsnitt sliter jeg med urolige bein ca 2-3 netter i uka, MEN.. nå er det seriøst ille hver eneste kveld/natt. Blir gal! :shifty:

Gjør de vanlige "øvelsene" som lindrer i noen timer før det er påan igjen, så er mye våken om nettene. Mye værre nå, enn til vanlig.

Hvilke øvelser kan man gjøre ?:woot:

Jeg er ekstremt plaget. Tar kalsiumtabletter og smører på kalsiumolje før leggetid. Det hjelper bra her. Når det er ekstremt ille tar jeg på varmepose på leggene.

rota litt her ser eg. Magnesium tabletter og magnesium olje e det eg tar :hilarious:

Hvilke øvelser kan man gjøre ?:woot:

Jeg fikk et skriv av legen for noen måneder siden med litt øvelser, gjør ikke alle, men det som derimot ofte kan funke er å gå rundt i huset eller ligge på ryggen og "sykle" med beina i været i ca fem minutter, for så å gå bort til en vegg og tøye ut leggene. Du vet når du har tørka oppetter veggen og hælen i gulvet.

Det har ihvertfall hjulpet å roe det ned endel ganger, de nettene det ikke er altfor ille, sånn at jeg i løpet av en halvtimes tid får sove litt igjen.
Og så hjalp det med ekstra jern og vitamin C, selv om jeg ikke mangler noe.

Magnesium funker topp! Ikke farlig å ta : )

Back
Topp