Restless legs...

Snickers

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Hva er det man mangler når man får restless legs i svangerskapet? Umulig å sove, jo, bena vil bare ut å fly!

For meg hjalp dobbelt dose magnesium ca 1 time før leggetid

Det er vel magnesium. Men kan kanskje være andre grunner også?

Ta deg en løpetur rundt huset og/eller knyt en ulltråd rundt ankelen om du ikke har magnesium i hus ;)

Ta deg en løpetur rundt huset og/eller knyt en ulltråd rundt ankelen om du ikke har magnesium i hus ;)
Haha, ja jeg var mye ute p gikk kveldstur da jeg var gravid. I all slags vær! Var gelt desperat :D

Ville prøvd ut magnesium om du ikke har prøvd det :)

Ulltråd, du! Ja, det skal jeg teste! Så får jeg gå til innkjøp av magnesium i morgen. Vet du om man får det reseptfritt?

Haha, ja jeg var mye ute p gikk kveldstur da jeg var gravid. I all slags vær! Var gelt desperat :D
Ja, fytti altså, det er jo skikkelig plagsomt! Hadde ikke det i mitt forrige svangerskap, bare hørt om andre som har hatt det. For noe driiiit!

Ja, fytti altså, det er jo skikkelig plagsomt! Hadde ikke det i mitt forrige svangerskap, bare hørt om andre som har hatt det. For noe driiiit!
Ja, det tror jeg var den desidert verste svangerskapsplagen jeg hadde. Og jeg hadde mange :P føltes som tortur! Når man egentlig er dritsliten men faktisk ikke kan slappe av. Stod opp på natta og vaska huset fordi jeg ikke greide ha ro i kroppen. Merka litt at det.hjalp med magnesium, men ble ikke helt borte. Men de aller fleste sier jo at magnesium er kjempebra. Masse lykke til ;)

Magnesium skal visst hjelpe

Ja, det tror jeg var den desidert verste svangerskapsplagen jeg hadde. Og jeg hadde mange :P føltes som tortur! Når man egentlig er dritsliten men faktisk ikke kan slappe av. Stod opp på natta og vaska huset fordi jeg ikke greide ha ro i kroppen. Merka litt at det.hjalp med magnesium, men ble ikke helt borte. Men de aller fleste sier jo at magnesium er kjempebra. Masse lykke til ;)
Jeg hadde det ikke i mitt forrige svangerskap, og skjønner nå at jeg skulle vært veldig takknemlig den gangen... Magnesium er herved inntatt. Håper på en roligere natt i natt. Ellers er det forsåvidt nok å ta seg til i dette huset...

Jeg hadde det ikke i mitt forrige svangerskap, og skjønner nå at jeg skulle vært veldig takknemlig den gangen... Magnesium er herved inntatt. Håper på en roligere natt i natt. Ellers er det forsåvidt nok å ta seg til i dette huset...
Krysser fingre og tær for at det hjelper med magnesium og at du slipper å gå sånn.. All medfølelse til deg!

Kan ta litt tid før det fungerer :)
Hvor mange mikrogram er det i de du kjøpte :)

Har tatt en, men synes ikke det har hatt særlig effekt, så tenkte å prøve meg på to i kveld..?

Har tatt en, men synes ikke det har hatt særlig effekt, så tenkte å prøve meg på to i kveld..?
Du kan godt ta to frem til du får effekt :)
Maks grense i Norge er satt på 600 mg så hvis du ikke spiser mat men naturlig magnesium kilde så kan du også ta tre stk frem til du får effekt :)
1460917392302.jpg

Restless legs kan også komme av mangel på natrium, kalium og kalsium da disse stoffene påvirker det nevromuskulære systemet.

Greit å sjekke opp om det er andre ting også før en begynner med tilskudd.

Back
Topp