Restless legs

SleepingBeauty

Elsker forumet
Sommerfuglene <3
Flere som er plaget? Her går det utover nattesøvnen.. I går gikk jeg meg en kort tur før leggetid, samt masserte godt leggene og bandt på meg ull trå rundt leggene, har sovet relativt greit, og iallefall bedre. Flere råd?

Vil gjerne har råd, begynner å bli veldig rastløs i bena når jeg skal sove.

Jeg slet med dette i andre trimester. Fikk råd fra jordmor om å bruke støttestrømper (gjorde det ikke), ta kalsium og magnesium tilskud og spise avocado og mandler. Sliter ikke med dette nå så det funket for meg

Hadde det ekstremt i første trimester og det hjalp ikke på at en av bivirkningene på medisinene var restless leg syndrom...klarte då å komme meg igjennom det da ;)
Men har dessverre ingen tips en å sparke..

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg også får det innimellom, og da spesielt om jeg har spist mye søtt el drukke brus... Så prøver å holde meg litt unna det, men går jo ikke.....
Men massasje og bevegelse hjelper litt...

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Har kjøpt magnesium så får prøve dette i tillegg .. Har blitt litt bedre etter ovennevnte "Øvelser", men gud bedre meg så ubehagelig og fælt det kan være når det står på som verst og man egentlig bare vil sove!

Huff. dette hadde jeg i begynnelsen. Gikk over da jeg begynte å ta magnesium. Det er SÅ slitsomt!

Jeg sliter også med dette. Men ikke bare i svangerskapet, for har det til vanlig også. Trur jeg har prøvd det meste. Men er vel i grunn kun bevegelse som hjelper. Men jeg vet at for meg må jeg være veldig sliten og trøtt når jeg legger meg, hvis jeg må ligge litt før jeg sovner så begynner det. En varm dusj syns jeg kan hjelpe for meg, men trur det er fordi det gjør meg trøtt og sovner raskere.

Jeg sliter også med dette. Men ikke bare i svangerskapet, for har det til vanlig også. Trur jeg har prøvd det meste. Men er vel i grunn kun bevegelse som hjelper. Men jeg vet at for meg må jeg være veldig sliten og trøtt når jeg legger meg, hvis jeg må ligge litt før jeg sovner så begynner det. En varm dusj syns jeg kan hjelpe for meg, men trur det er fordi det gjør meg trøtt og sovner raskere.
Jeg sto opp midt på natta for å dusje her en natt .. Det hjalp meg også, så er nok noe i det .. :-)

Sier som flere over. Magnesium og kalsium. :) hjelper allerede fra første tablett :)

Sier som flere over. Magnesium og kalsium. :) hjelper allerede fra første tablett :)

Tok min første magnesium tablett i går, og har ikke hatt plager i natt! Så rart! Trodde virkelig man måtte gå et par uker før man kjente resultat! Fantastisk !

Jeg hadde faktisk en restless arm i gårkveld. Helt umulig å sove uten å ta en smertestillende, men hadde bare stikkpillene til jentungen. Tok bare en, men det hjalp likevel. (Paracet altså) og det er den eneste tabletten jeg har tatt i løpet av svangerskapet (bortsett fra folat da) så føler ikke akkurat at jeg misbruker enhver mulighet altså:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp