Restkg etter graviditet

Sam

Forelsket i forumet
Har ca 6 kg som må vekk for å komme ned i startvekt, dere som har kg å bli kvitt, hva gjør dere? og hvor lang tid må vi regne med på å gå ned og få tilbake kroppen? Synes de siste kg står stille, er så utålmodig denne gang!!!! heldigvis noen mnd til badesesong!
 
De sier vel at det tar ca 2 år før kroppen er tilbake til utgangspunktet (da tenker man både på innsiden og utsiden). De fleste mister mange kg rett etter fødsel, resten av kiloene går som regel vekk innen 6mndr (ved hjelp av amming og turgåing). Så sant man ikke har lagt på seg mye, da må man nok jobbe litt mer med å gå ned siste rest.
Men for å stramme opp løs hud så er nok trening det mest effektive ;)
Slanking er IKKE anbefalt mens man ammer!

Selv trener jeg, spiser sunt og drikker masse vann ;)
Men ja koser meg med digg i helgene for det om ;p
 
  • Liker
Reactions: Sam
Godt å lese:) blir litt stresset av det pga leser om i media,de som er stram og tilbake som før etter bare uker!
 
Det tar tid! Med forrige tok det over et år før jeg nådde startvekt , og 2 før kroppen var stram igjen.
Denne gangen har det gått fortere, 1kg fra startvekt. Men med mindre muskler og langt fra stram!
Sunn mat og mye søvn - trening med hovedfokus på styrke NÅR man har overskudd og krefter - det tror jeg er beste medisin :)

app'en
 
Jeg veide 64 kg for 2 uker siden, har gått ned 10 kg siden fødsel ved å spise sjokolade hver dag. Amming er fantastisk! Nå blir det mer trening fremover og mindre slapp hud, forhåpentligvis! Stå på! Finn det som funker av trim, spis sunt og sov det du kan :)

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Godt å lese:) blir litt stresset av det pga leser om i media,de som er stram og tilbake som før etter bare uker!
De er unntakene, dermed interessant for media- men uinteressant for oss !!

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
  • Liker
Reactions: Sam
Prøver gå tur hver dag og trene litt tyngre økter ca tre dager uken, veier nå 65, men vil til slutt ned i 59-60. Ikke alltid lett skvise inn disse øktene i en travel hverdag!prøver:)
 
Tok meg 1 uke å bli kvitt de 10 kiloene jeg la på meg.. Har i tillegg gått ned 4 kg til, så nå er jeg vel rett og slett undervektig :(Sliter med matlysten etter fødselen.
 
her var jeg 79 kg før jeg fødte og nå er jeg 70 men skal ned til hvertfall 62 og om jeg noen gang kommer til å trene så mye som jeg gjorde før jeg fikk mann så vil jeg ned til der jeg var for 2 år siden på 53-55 kg jeg er 1,60m så jeg har litt vel mye ekstra nå for å si det slik, men har ikkje vert i form til å bevege meg hverken før eller etter fødsel men ting begynner å løsne nå :) selvom jeg gikk på en smell i går så er jeg nok i gang igjen i løpet av uka :)
 
Back
Topp