Restkg etter graviditet

Sam

Forelsket i forumet
Har ca 6 kg som må vekk for å komme ned i startvekt, dere som har kg å bli kvitt, hva gjør dere? og hvor lang tid må vi regne med på å gå ned og få tilbake kroppen? Synes de siste kg står stille, er så utålmodig denne gang!!!! heldigvis noen mnd til bikinisesong!
 
Jeg er tilbake til startvekt nå. Men hadde en del for mye da jeg ble gravid så jeg vil fortsatt ned minst 8 kg til. Foreløpig gjør jeg ikke noe spesielt, annet enn å prøve å spise fornuftig og gå litt turer. Usikker på hva slags trening jeg skal satse på utenom styrke. Hater å jogge. Kanskje et treningssenter med dansetimer. Vil spille basket igjen men det er så langt å kjøre etter at vi flytta...
 
Har igjen 3 kg til startvekta, men skulle gjerne tatt av ca. 10 kg tilsammen, håper jeg greier dettil sommeren.. er kanskje litt urealistisk :p
 
Jeg hadde gått ned alt (12 kg), men gikk opp igjen i jula, og nå er jeg + ca 2 kg. Skal ned de + håper på iallefall 5 kg til før sommeren. Planen er snopeavtale med en venninne, ta sittups, rocke med rockering og trille tur.
 
Gå turer hver dag er effektivt og spise sunt uten for mange utskeielser:) Men ønsker få til styrketrening, trenger stammes opp!!!!
 
Har bare en kilo ekstra nå, men var 15 kilo for tung før jeg ble gravid... Så nå har jeg tenkt å begynne på treningssenter etter vinterferien. De har senter her med barnepass, og siden hun sover så lenge på formiddagen er det jo bare å sette i gang...! Liker å trene spinning så vil begynne med det, og så bør jeg vel ta noen styrkeøkter også. Må gå på timer, for har så dårlig selvdisiplin ellers.. Men er i dåååårlig form nå altså, så det blir tungt å komme igang!!

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Har bare en kilo ekstra nå, men var 15 kilo for tung før jeg ble gravid... Så nå har jeg tenkt å begynne på treningssenter etter vinterferien. De har senter her med barnepass, og siden hun sover så lenge på formiddagen er det jo bare å sette i gang...! Liker å trene spinning så vil begynne med det, og så bør jeg vel ta noen styrkeøkter også. Må gå på timer, for har så dårlig selvdisiplin ellers.. Men er i dåååårlig form nå altså, så det blir tungt å komme igang!!

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
Det er tungt å komme igang! Prøver lære meg å like jogging, kommer seg, veksler mellom gå og løpe. Skikkelig bra trening det! Jeg har noen restkg igjen, men var i utgangspunktet tynn så mange mener jeg kler de ekstra kg, men rart med det, man finner en trivselsvekt og ønsker beholde den:) uansett slank, det må strammes opp etter en fødsel!!! Alt er jo slapt, liker ikke magen nå, men må lære meg tålmodighet!!! Bare 7 uker siden fødsel!
 
Det er tungt å komme igang! Prøver lære meg å like jogging, kommer seg, veksler mellom gå og løpe. Skikkelig bra trening det! Jeg har noen restkg igjen, men var i utgangspunktet tynn så mange mener jeg kler de ekstra kg, men rart med det, man finner en trivselsvekt og ønsker beholde den:) uansett slank, det må strammes opp etter en fødsel!!! Alt er jo slapt, liker ikke magen nå, men må lære meg tålmodighet!!! Bare 7 uker siden fødsel!
Den ble jo strekt ut i ni måneder, så du må gi den litt tid til å trekke seg sammen også!

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Det er tungt å komme igang! Prøver lære meg å like jogging, kommer seg, veksler mellom gå og løpe. Skikkelig bra trening det! Jeg har noen restkg igjen, men var i utgangspunktet tynn så mange mener jeg kler de ekstra kg, men rart med det, man finner en trivselsvekt og ønsker beholde den:) uansett slank, det må strammes opp etter en fødsel!!! Alt er jo slapt, liker ikke magen nå, men må lære meg tålmodighet!!! Bare 7 uker siden fødsel!
Du får løpe intervaller, 4×4, så blir du fort i form, og det tar bare en drøy halvtime hver gang. Det skal jeg begynne med igjen. Jeg var helt utrent for noen år siden, og røyket, men fikk fort ganske god kondis, og klarte å løpe 1 mil på 1 time i kupert terreng etter noen mnd.

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Hvis man plutselig begynner å trene mye for å gå ned i vekt, kan man bli skuffa. Noen går faktisk opp pga mer muskler og væske i kroppen. Ikke se så mye på tallet på vekta, men bruk heller målebånd :)

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
  • Liker
Reactions: Sam
Back
Topp