Rester av morkaken sitter igjen i livmoren

okt21

Betatt av forumet
Oktoberbarna 2021♡
Fikk akutte smerter på onsdag og fikk hastetime til fastlegen. Hun sjekket meg og sendte meg til sykehuset for øyeblikkelig hjelp med henvisning om ultralyd.

De trodde det var rester av morkaken som ikke hadde kommet ut. Fikk cytotec med meg hjem som jeg skulle sette inn selv og komme tilbake dagen etter for kontroll.

Kom tilbake på kontroll dagen etter. Hadde sett en liten bit komme ut hjemme, så skjønte at mistanken kunne stemme. De tok ultralyd og mente at det var mer igjen. Ble derfor lagt inn på barsel med en gang, og ble operert (utskraping med sug) noen timer etterpå. Jeg hadde heldigvis ikke noen infeksjon (tok blodprøver før op.). Dro hjem så snart jeg kunne etter oppvåkningen da formen var fin og operasjonen hadde gått bra.

Torsdag fikk jeg feber, lav sådan, men den steg mot kvelden og har holdt seg på 38-39 siden da.

Trodde ikke man fikk feber av dagkirurgi, spesielt ikke når jeg ikke hadde infeksjon før/under operasjonen. Har ikke hatt 39 i feber siden barneskolen, så ble veldig overrasket.

Noen som har vært gjennom samme operasjon og som kan dele erfaringer?

Er snart på dag 3 med feber, så skjønner at jeg må kontakte sykehuset dersom det ikke gir seg snart, til tross at allmenntilstanden er ganske bra. Er ikke redd eller noe, bare skjønner ikke helt hva/hvorfor feber :p
 
Sjansen er ganske liten for at det er rester, men det er mulig du likevell har fått ein infeksjon. Ring føden og fortell situasjonen og be om råd. Ganske sikker på at eg begge gangene har fått beskjed om å kontakte overlege/føde om eg fekk feber i etterkant, til tross for vellykket operasjon.

Kan også være det er forkjølelse, den herjer jo brutalt nå. Men skulle det vært infeksjon i livmor ville eg absolutt fått sjekka det asap!
 
Fikk akutte smerter på onsdag og fikk hastetime til fastlegen. Hun sjekket meg og sendte meg til sykehuset for øyeblikkelig hjelp med henvisning om ultralyd.

De trodde det var rester av morkaken som ikke hadde kommet ut. Fikk cytotec med meg hjem som jeg skulle sette inn selv og komme tilbake dagen etter for kontroll.

Kom tilbake på kontroll dagen etter. Hadde sett en liten bit komme ut hjemme, så skjønte at mistanken kunne stemme. De tok ultralyd og mente at det var mer igjen. Ble derfor lagt inn på barsel med en gang, og ble operert (utskraping med sug) noen timer etterpå. Jeg hadde heldigvis ikke noen infeksjon (tok blodprøver før op.). Dro hjem så snart jeg kunne etter oppvåkningen da formen var fin og operasjonen hadde gått bra.

Torsdag fikk jeg feber, lav sådan, men den steg mot kvelden og har holdt seg på 38-39 siden da.

Trodde ikke man fikk feber av dagkirurgi, spesielt ikke når jeg ikke hadde infeksjon før/under operasjonen. Har ikke hatt 39 i feber siden barneskolen, så ble veldig overrasket.

Noen som har vært gjennom samme operasjon og som kan dele erfaringer?

Er snart på dag 3 med feber, så skjønner at jeg må kontakte sykehuset dersom det ikke gir seg snart, til tross at allmenntilstanden er ganske bra. Er ikke redd eller noe, bare skjønner ikke helt hva/hvorfor feber :p
Ta kontakt med legevakt! kan være infeksjon i livmor, jeg har hatt det før og måtte ha antibiotika. viktig å behandle raskt.
 
Fikk akutte smerter på onsdag og fikk hastetime til fastlegen. Hun sjekket meg og sendte meg til sykehuset for øyeblikkelig hjelp med henvisning om ultralyd.

De trodde det var rester av morkaken som ikke hadde kommet ut. Fikk cytotec med meg hjem som jeg skulle sette inn selv og komme tilbake dagen etter for kontroll.

Kom tilbake på kontroll dagen etter. Hadde sett en liten bit komme ut hjemme, så skjønte at mistanken kunne stemme. De tok ultralyd og mente at det var mer igjen. Ble derfor lagt inn på barsel med en gang, og ble operert (utskraping med sug) noen timer etterpå. Jeg hadde heldigvis ikke noen infeksjon (tok blodprøver før op.). Dro hjem så snart jeg kunne etter oppvåkningen da formen var fin og operasjonen hadde gått bra.

Torsdag fikk jeg feber, lav sådan, men den steg mot kvelden og har holdt seg på 38-39 siden da.

Trodde ikke man fikk feber av dagkirurgi, spesielt ikke når jeg ikke hadde infeksjon før/under operasjonen. Har ikke hatt 39 i feber siden barneskolen, så ble veldig overrasket.

Noen som har vært gjennom samme operasjon og som kan dele erfaringer?

Er snart på dag 3 med feber, så skjønner at jeg må kontakte sykehuset dersom det ikke gir seg snart, til tross at allmenntilstanden er ganske bra. Er ikke redd eller noe, bare skjønner ikke helt hva/hvorfor feber :p
Sniker! Ja, kontakt føden asap hvis du ikke har gjort det allerede. Jeg fikk en infeksjon etter keisersnitt som startet med litt uskyldig feber, men stod i skrivet at jeg skulle ringe og det gjorde jeg. Heldigvis! For det ble to uker på sykehuset med intravenøs antibiotika og re-operasjon. Så ville tatt det på alvor!
 
Snakket med barsel i dag... jordmor der konsulterte med lege som sa at dersom feberen kom tilbake (har vært feberfri i dag), jeg fikk blødning eller smerte skulle jeg ta kontakt- hvis ikke skulle alt være ok. Føler liksom det er "å ta i" å skulle dra på legevakten Samtidig hadde det nok ikke blitt oppdaget så raskt om jeg ikke tok tegnene sist på alvor heller...
 
Snakket med barsel i dag... jordmor der konsulterte med lege som sa at dersom feberen kom tilbake (har vært feberfri i dag), jeg fikk blødning eller smerte skulle jeg ta kontakt- hvis ikke skulle alt være ok. Føler liksom det er "å ta i" å skulle dra på legevakten Samtidig hadde det nok ikke blitt oppdaget så raskt om jeg ikke tok tegnene sist på alvor heller...
Hvordan går det nå? :Heartred
 
Hvordan går det nå? :Heartred

Takk som spør :)

Dro til legevakten på søndag natt etter å ha fått time der på telefon. Dro for å ta en CRP.

Var ikke i mine tanker at de måtte teste meg for covid før jeg fikk komme inn fordi jeg hadde hatt feber, men heldigvis tok de begge testene samtidig så jeg slapp å vente så veldig lenge :D

Covid heldigvis negativ, CRP på 17. Siden det var dag 4 siden operasjon vil normalt CRP være på vei ned, så virker som kroppen hadde en liten virusinfeksjon av noe slag, men ikke knyttet direkte som komplikasjon av operasjonen heldigvis. Fikk komme inn til en kjempehyggelig lege som sjekket magen og som ba meg ta kontakt dersom det skulle forverre seg, jeg fikk feber eller andre smerter.

Tok ny CRP hos legen i dag da jeg skulle ha siste covid vaksinen, men ville være helt frisk før jeg tok den da jeg har dempet immunforsvar fra før. I dag var CRP på 3, så helt frisk :D

Veldig deilig å kunne legge det kapittelet bak meg :D
 
Back
Topp